Що відбувається вночі в київському метро: екскурсія по підземці

22 липня 2016, 07:37
Робочі змінюють рейки і радять не боятися щурів

Під землею. Поки ми спимо, шляховики змінюють рейки в тунелях. Фото: М. Знак

<p>Під землею. Поки ми спимо, шляховики змінюють рейки в тунелях. Фото: М. Знак</p>

Реклама

Минулої ночі столичний метрополітен вирішив відкрити таємницю того, чим живе підземка, коли всі кияни сплять. Журналістам влаштували нічну екскурсію – рівно о першій годині ночі ми заходимо на станцію "Політехнічний інститут". Багатьох відразу охопило занепокоєння, адже маршрут не з легких – пройти майже до середини темного тунелю до станції "Вокзальна" і потім повернутися назад. "Я наче в трилер потрапив. А якщо там пацюки? Мені з дитинства розповідали страшні історії про них, що нібито вони гігантського розміру і бігають зграями", – нарікав фотограф Дмитро.

"Про нічному режимі роботи підземки пасажири знають мало. В цей час там працює 1500 наших співробітників. Крім роботи прибиральниць трудяться і наші шляховики. Заміна рейок – найбільш енергозатратна робота, і дуже важлива. Шляховикам треба встигнути впоратися з декількома тоннами рейок, а часу в обріз: нічна зміна починається о 1:30 і триває три з половиною години. О 5:20 вже подають напругу і запускають перший поїзд", – розповідає начальник прес-служби КП "Київський метрополітен" Наталя Макогон.

На пероні станції нас зустрічає бригада шляховиків-чоловіків, і ми вирушаємо в тунель в бік "Вокзальної". Мені, як дівчині, страшнувато. Але молодий працівник в червоному жилеті підбадьорює: "Не бійтеся! Щурів, про яких писали, тут немає".

Реклама

В середньому на одну лінію метро виділяють 90-100 шляховиків, в бригаду входить від 5 до 20 осіб. "Заміна рейок на одній ділянці проходить в кілька етапів. Спочатку рейки перевіряють і шукають ділянки з дефектами за допомогою дефектоскопних візків, які курсують по шляхах щоночі. Крім того, два рази на місяць працює вимірювач колії: він знаходить перекоси, рельєфні порушення", – каже нам один з чоловіків, додаючи, що існує більше 300 видів пошкоджень рейок, в тому числі через знос металу. Ось чому ми іноді чуємо в поїзді вереск металу або відчуваємо під підлогою вагона поштовхи. Щоб цього не було, і трудяться шляховики.

Ремонтники приступають до роботи: вантажать важку рейку, далі виблискує електрозварювання. "За одну зміну ми встигаємо замінити до 200 метрів рейок. Старі знімаємо за допомогою портального крана. Далі кладемо батіг нової рейки, закріплюємо і припаюємо її за допомогою зварювального апарату, щоб хід поїзда був тихим і без постукувань в місцях стику. Зараз ми перейшли на 75-метрові батоги нового типу, довжина яких дозволяє мінімізувати необхідність спайки, що підвищує комфорт поїздок. На наступний день старі рейки підбирають і вивозять з тунелів", – пояснив нам заступник начальника метрополітену Ігор Сушко, додаючи, що рейки поставляють в основному з Маріупольського комбінату ім. Ілліча, по 24,5 тис. грн за тонну.

В перегоні між "Політехом" і "Вокзальною" вже замінили 320 метрів рейок. Ця ділянка – одна із найпроблемніших на червоній лінії. Через кілька днів роботи тут повинні закінчити і перейти на перегін між "Вокзальною" і "Університетом". "Ще одна проблемна ділянка – між станціями "Дніпро" і "Лісова". Минулого місяця ми закінчили роботи на Південному мосту, замінивши кілометр рейок. Також паралельно ведемо роботи на інших самих дефектних ділянках: по зеленій гілці це перегони "Позняки" – "Осокорки", на синій – "Петрівка" – "Героїв Дніпра", – додав Сушко.

Реклама

Процес заміни рейок завершили о третій ночі, і ми почали підніматися назовні. А вже через пару годин по тунелю пішли поїзди з пасажирами.