Як виглядатимуть нові станції метро в Києві: шумозахисні екрани і "виноградні" світильники

1 листопада 2017, 10:43
Став відомий дизайн чотирьох станцій на Виноградарі

<p>Візуалізація станцій з сайту: vechirniykiev.com.ua</p>

Реклама

Архітектурний інститут "Київметропроект", що працює над проектом метро на Виноградар, вже готовий представити остаточні варіанти дизайну всіх чотирьох станцій. Про те, як вони виглядатимуть, пише "Вечірній Київ".

"Ми повністю змінили вигляд станцій, – каже головний архітектор інституту "Київметропроект" Ярослав Левандовський. – Так, на майбутній станції "Проспект Правди" ми пропонуємо використовувати металеві панелі свіжого жовтого кольору".

Левандовський зазначив, що жовтий – колір сонця і радості. А сам проспект до часу побудови метро вже змінить свою назву.

Реклама

Крім того, на цій станції планується відійти від звичної керамічної плитки на стінах на користь скляних панелей.

"Крізь скло можна буде побачити бетонний корпус станції. Завдяки підсвічуванню вийде цікава гра півтіней. Можна буде розглядати, з чого складається станція", – пояснив Левандовський.

Станція метро "Проспект Правди" створюватиметься в дуже обмеженому просторі. Тому її проектували з бічними платформами, а вестибюль "розгорнули" перпендикулярно станції через брак місця, перехід для пасажирів зробили над шляхами.

Реклама

Станція метро "Мостицька" розміститься біля зеленої зони неподалік кінцевої зупинки тролейбуса №5. У неї аскетичний дизайн з зеленими стінами і гранітною підлогою.

А ось вихід зі станції буде дещо незвичним для Києва: на даху павільйону архітектори планують висадити справжній газон.

Для станцій, які будуватимуться після 2020 року (друга черга), також розроблені архітектурні проекти їх внутрішнього облаштування. Станція "Виноградар" розміститься посеред житлового масиву, що зводиться на місці садів радгоспу "Пуща-Водиця", відразу за гігамаркетом.

"Ми зробили спробу обіграти назву "Виноградар" і створити з допомогою 90 темно-фіолетових світильників асоціацію з виноградом, – розповідає Ярослав Левандовський. – Сам простір станції, щоб розширити його візуально, пропонується облаштувати без традиційно виділеної шляхової стіни".

У станції "Маршал Гречко" буде класичний павільйон з ескалаторами, які доставляють пасажирів до вестибюль. Шляхову стіну прикрасять нішами, в яких розмістяться вертикальні світильники. Стеля над шляхами буде рельєфною і візуально відокремленою від стелі платформи.

Крім того, всі станції будуть обладнані звукопоглинальними панелями.

"У всій підземці Києва дуже шумно, люди не чують один одного, особливо коли підходить потяг, – пояснює Ярослав Левандовський. – При проектуванні метро на Виноградар по всій довжині лінії і на станціях побудують шумозахисні екрани і панелі. Для шляхів будуть використані спеціальні технології і прокладки".

Не забули розробники і про пасажирів з обмеженою мобільністю. Для них на кожній станції передбачено ліфт. А для співробітників метрополітену, які працюють в нічні зміни, будуються готелі.

Нагадаємо, загальна вартість прокладання шляху від станції метро "Сирець" до житлового масиву Виноградар перевищить 11 мільярдів гривень. Про це йдеться в розпорядженні Київської міськдержадміністрації.

"Київський метрополітен" планує почати будівництво двох нових станцій в бік Виноградаря вже цього року.

Раніше повідомлялося, скільки коштуватиме метро на Троєщину.