Як ремонтують ескалатори в київському метро

17 листопада 2014, 08:14
У підземці 27 ескалаторів потребують заміни, але грошей на це не вистачає

В роботі. Ескалаторам на станції метро «Шулявська» вже більше 50 років / Фото: Сергій Ніколаєв

У столичній підземці на капремонт закрили ескалатори на станції метро "Шулявська" і пересадочному вузлі між станціями "Майдан Незалежності" і "Хрещатик". Пасажири нарікають на дикі пробки в години пік на цих станціях, але в метро запевняють: інакше не можна. Цим ескалаторах-старичкам – більше 50 років, вони пройшли по 5-6 капремонтів, а частина деталей вже не виробляється – їх роблять в підземці самостійно. "У метро 27 ескалаторів, яким уже за 50 років (всі знаходяться на червоній гілці). Наші майстри намагаються тримати ескалатори в робочому стані, щоб вони не зупинилися і не було трагедій", – говорять в метро. Щоб замінити старі ескалатори на нові, потрібно близько 120 мільйонів гривень. Але таких грошей у підземки немає.

ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ. Два роки тому в жовтні на станції метро "Золоті ворота" відбулося жахливе НП. На ескалаторі обірвався гумовий поручень, і змієм закрутився навколо 72-річної пенсіонерки Олени Ярославській. Жінка отримала тоді закриту черепно-мозкову травму, струс мозку, перелом кісток тазу, забиття ребер і поперекового відділу хребта. Тоді в КМДА підрахували, що потрібно замінити 18 потенційно небезпечних ескалаторів в підземці, які можуть загрожувати життю пасажирів. Їх мали замінити в 2013 році, але так цього і не зробили: не було коштів.

Реклама

Немає грошей на заміну і зараз. "Ескалатори виробляє Крюківський вагонобудівний завод, але грошей на купівлю нових у нас немає. Єдиний спосіб знайти кошти на заміну цієї техніки – це підняти тарифи на проїзд у метро. Тому це питання так гостро обговорюється в КМДА", – розповіли нам в прес-службі метро.

БЕЗ ТЕРМІНУ ПРИДАТНОСТІ. Ескалаторах на станції метро "Шулявська", як і самої станції, цього року виповнився 51 рік. Один з шести ескалаторів закрили на капремонт 11 листопада, який повинні закінчити до 25 грудня. "Для нього це – вже шостий капітальний ремонт (проводиться в середньому раз на 10 років, коли пробіг досягає 170 тисяч кілометрів. – Авт.). Благо, на ці ескалатори взагалі не встановлений граничний термін експлуатації, тому ми маємо право їх ремонтувати", – говорить "Сегодня" заступник начальника служби ескалаторів Павло Гаврищук, вказуючи на потужний електродвигун і величезне 9-тонне колесо (головний вал), вращающее Сходова полотно зі ступенями.

Реклама

Техніка. Проходить капітальний ремонт раз на 10 років. Фото: С. Ніколаєв

Капремонт ескалатора робить бригада з 22 осіб. Спочатку, за допомогою спецкрани, робітники демонтують щаблі й тягові ланцюги. Всю конструкцію уважно досліджують, перевіряють на цілісність зварювальних швів і очищають від іржі. Зараз робочі роблять ремонт головного електродвигуна ескалатора, щоб він міг працювати ще десять років. "Ми проводимо такі планові ремонти для того, щоб ескалатор під час роботи не поламався. Але скільки його ні ремонтуй, новіше він все одно не стане. Більше того, такі двигуни та інші елементи ескалаторів вже не випускаються", – розповів Гаврищук.

Реклама

ГРОШЕЙ НЕМАЄ. "Ситуація в метрополітені критична, грошей на ремонт не вистачає. Метрополітен – збиткове підприємство. Я сам колишній метростроевец і чітко розумію, наскільки все серйозно. Ескалатори вже давно виробили свій ресурс, і це об'єкт підвищеної небезпеки. Там все повинно працювати, як годинник: і ескалатори, і система вентиляції, і поїзди, адже зупинка навіть однієї станції метро – це катастрофа для міста. Думаю, нас повинні почути в уряді. І окремо виділяти кошти на ремонт ескалаторів в метро", – розповів " Сегодня " перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов.