Кличко розповів, на що витратять гроші, отримані від подорожчання проїзду в метро

15 грудня 2014, 11:32
З 1,5 млрд грн, які планує отримати метрополітен у 2015 році, 800 млн грн – податки та зарплата

Кличко роз'яснив, куди підуть кошти, отримані від підвищення тарифів на проїзд у метро / Фото: Анастасія Іскрицька

Мер Києва Віталій Кличко наголошує, що майбутнє подорожчання вартості проїзду в столичному метрополітені є вимушеним заходом, і роз'яснює, для яких потреб будуть призначені кошти, отримані від підвищення тарифів.

"У нас сьогодні найдешевший проїзд в метро у світі. Але метрополітен повинен працювати, повинен підвищуватися рівень безпеки, оновлюватися рухомий склад. Нам потрібно ремонтувати ескалатори, продовжувати будувати нові станції метро, погасити заборгованість по зарплаті… Ми змушені підняти ціну (на проїзд – ред.). Сьогодні, щоб метро ефективно і безпечно працювали, ми змушені це зробити", – сказав мер в інтерв'ю "Радіо Свобода", повідомляє прес-служба міського голови.

Реклама

Кличко зазначив, що киян цікавлять, куди підуть гроші від підвищення тарифів на проїзд. За словами мера, з 1,5 млрд грн, які планує отримати метрополітен у 2015 році, 800 млн грн – податки і зарплата, 150 млн грн – плата за енергоносії, 300 млн грн – на погашення боргів за оновлений склад вагонів і оновлення технічного забезпечення .

"Все решта піде на розвиток метрополітену і його зміст", – сказав він.

Крім того, за словами міського голови, гостро стоїть питання про проведення ремонту деяких підземних тунелів. У той же час він з жалем відзначив, що в 2015 році через низький рівень фінансування буде неможливо відкрити нові станції метро.

Реклама

"Ми зможемо відкривати станції в тому випадку, якщо Києву в повному обсязі будуть повертатися податки на доходи фізичних осіб", – пояснив він.

Кличко додав, що з бюджету Києва щорічно вилучають майже 9 млрд грн податків на доходи фізичних осіб, у той час як, наприклад, будівництво нового Подільсько-Воскресенського мосту обійдеться в 4,5 млрд грн.

Мер також підкреслив, що податки киян повинні залишатися в столиці, він має намір піднімати це питання перед Кабінетом міністрів і Верховною Радою.

Реклама

За його словами, Київ – єдине місто, якому повертають не 100%, а тільки 50% податків на доходи фізичних осіб.

"Це одне з ключових питань, з яким я знову буду звертатися в Кабмін і Верховну Раду. Якщо податки будуть залишатися в столиці, то місто буде розвиватися. В іншому випадку ми будемо виживати і жебракувати. А мер буде бігати в Кабмін і говорити: "Будь ласка, ми заплатили податки, а тепер віддайте їх, бо нам не вистачає на зарплати або на будівництво метро. Комусь вигідно тримати Київ на гачку", – підкреслив Кличко.

Згідно з проектом розпорядження міськдержадміністрації "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху" пропонується встановити разову вартість проїзду в метрополітені та міській електричці на рівні 4 грн, разову вартість проїзду в трамваї, автобусі, фунікулері пропонується встановити на рівні 3 грн.

У разі використання пластикової безконтактної картки пропонується встановити вартість при перевезеннях в метро: 1-9 поїздок – по 4 грн, 10-19 поїздок – 3,9 грн, 20-29 поїздок – 3,8 грн, 30-39 поїздок – 3, 7 грн, 40-49 поїздок – 3,6 грн, 50 поїздок – 3,5 грн.

Відповідно до проекту документа вартість місячного проїзного на один вид транспорту пропонується встановити на рівні: для автобуса, трамвая, фунікулера та тролейбуса – 130 грн, міської електрички – 150 грн.

Нові тарифи на проїзд у комунальному транспорті Києва планується ввести в дію в лютому 2015-го.