Музей метро в Києві хочуть перенести в покинутий тунель

4 грудня 2014, 10:16
Керівництво підземки шукає інвестора

Тунель. Тут хочуть розмістити експозиції, пов'язані з історією столичного метрополітену, а також продавати каву та їжу. Фото: О. Тоцький

У Києві хочуть створити новий музей метро (зараз він знаходиться на просп. Перемоги, 35). Автор ідеї Олег Тоцький пропонує розмістити музей в двох неробочих тунелях між станціями метро "Університет" і "Хрещатик" (географічно вони розташовані над платформою ст. м. "Золоті ворота"). У КП "Київський метрополітен" ініціативу підтримують, але тепер думають, як проект реалізувати – адже в міському бюджеті грошей на такі заходи немає.

"Цю ідею нам запропонували самі городяни. Але на створення такого музею необхідно мінімум 20 млн гривень, а у метро таких коштів просто немає! Якщо знайдеться інвестор, який буде готовий "втілити мрію в реальність", то музей з'явиться вже через рік", – розповіли нам в метрополітені.

Реклама

По стопах Нью-Йорку. На створення музею в підземці Тоцького надихнув аналогічний підземний Музей транспорту в Нью-Йорку. "Місце дуже незвично і могло б стати однією з найцікавіших туристичних точок Києва. Зараз ці два порожніх тунелю (протяжність – 1,5 кілометра, ширина – 5,5 метра) використовуються як частина системи вентиляції сусідніх тунелів. Вони як не можна краще підходять для створення музею метро, який зараз тулиться на другому поверсі в адміністрації Київського метрополітену. До того ж, ці тунелі побудовані ще в 50-х роках і вже самі по собі є історично експонатами", – розповідає Тоцький.

Він вже зібрав робочу групу, яка приступила до створення графічного проекту. "За основу концепції візьмемо музей в Нью-Йорку. Проект завершимо протягом двох місяців", – говорить він. У тунелях збереглися в робочому стані санвузли, а також дренажна перекачування і вентиляційний вузол, так що на це витрачатися не доведеться. Самою ж складною і витратною роботою, за словами Тоцького, стане обладнання входу: зараз потрапити в тунелі можна лише через службові приміщення на станції "Золоті ворота" або через діючі тунелі. А значить, вхід в новий музей потрібно буде вирити – у прямому сенсі слова.

"Потрібно визначитися з ділянкою землі, де можна було б обладнати вхід в музей. До того ж, метро – це стратегічний об'єкт, і ці тунелі примикають до діючих. Потрібно не допустити можливості проходу людини в тунель, де їздять потяги", – розповіла керівник прес-служби Київського метрополітену Наталія Макогон.

Реклама

ЛЮСТРИ І ПОТЯГИ. Згідно ідеї, в музеї метро буде кілька тематичних зон. "У першій зоні буде історія кожної станції метро – і не тільки фотографічний ряд, але і предмети інтер'єру. Приміром, старі люстри станції "Лук'янівка", які пізніше замінили на звичайні світильники. Також тут можна помістити нереалізовані проекти по станціях (наприклад, "Львівська брама"). Друга зона – робота самого метро і складна взаємозв'язок багатьох структур, а третя – діючі експонати".

У КП "Київський метрополітен" вже подумують над майбутніми експонатами. "Було б здорово, наприклад, загнати в тунель склад, в якому розташувати частину експозиції. А ще – продавати гарячу каву і щось із їжі", – зазначають у метрополітені.

ВЛАДА. Перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов категорично проти створення музею в тунелі: він вважає, що ідеальний варіант – законсервована станція метро. "Ця ідея вимагає колосальних вкладень – сотні мільйонів гривень! Потрібно проводити додаткову вентиляцію, забезпечити дотримання всіх норм пожежної та санбезопасності, а також евакуації... Такий музей можна організувати, наприклад, на законсервованої станції метро "Львівська брама": там є вентиляція, пожежні виходи і там можуть одночасно перебувати багато людей", – пояснив Никонов.

Реклама

За словами заступника директора КП "Київське інвестиційне агентство" Віталія Бойка, створення підземного музею цілком можливо за умови, що експозиції в ньому будуть виконані на високому інженерному та інформаційно-технологічному рівні. "Якщо автори ідеї створять концептуально цікавий проект для відвідувачів, то інвестспрос, звичайно ж, виникне. Яскравий тому приклад – Музей води", – каже Бойко.

У музеї мало місця

У столичному метрополітені запевняють, що із задоволенням розширили б діючий музей метро, якби була така можливість. "Зараз музей метро займає три зали на другому поверсі адміністрації метрополітену. Але сама експозиція постійно поповнюється новими експонатами. Було б чудово, якби самі приміщення вдалося розширити. Так би було зручніше і для самих відвідувачів. До слова, екскурсії в музей безкоштовні. У нас постійно приходять на екскурсії шкільні групи і розклад відвідувань розписано на три місяці вперед", – розповіли в метрополітені.