За допомогою інновацій «Дарниця» розширює доступність лікування.
Потенціал фармацевтичної галузі України порівнюють з IT. Вже сьогодні Україну як виробника ліків знають у багатьох країнах світу. І передусім – завдяки великим брендам з багаторічною історією, яким вдається поєднувати досвід, традиції та інновації. Таким, наприклад, як фармацевтична компанія "Дарниця".
"Дарниця" втричі старше української Незалежності. Торік вона відсвяткувала своє 90-річчя. Це підприємство одним з перших в Україні – ще на початку 90-х – поставило перед собою мету впровадити в українській фармацевтиці світові стандарти виробництва. І 2003-го "Дарниця" однією з перших в країні сертифікувала виробництво відповідно до вимог GMP (Good manufacturing practice), запровадивши міжнародні стандарти виробництва лікарських засобів.
"Дарниця" стабільно утримує марку однієї з найінноваційніших компаній України. А результати її діяльності відчуває практично кожен українець.
Розповідаємо про компанію в рамках проєкту "30 кРоків Незалежності".
Цифри, якими можна пишатися
Без державної допомоги і кредитів
Фармацевтична компанія "Дарниця" підтверджує своє лідерство в багатьох сферах. Зокрема, вона першою в Україні побудувала повністю роботизований логістичний склад на 12 рівнів і 10 тисяч палетомісць. 2015 року "Дарниця" стала першою на українському ринку виробляти розчини для інфузій на основі технології BFS, яка гарантує найвищий ступінь стерильності. Сьогодні таким способом виробляється до 15 млн флаконів на рік. Запуск лінії обійшовся компанії в 20 млн євро.
До слова, на свій розвиток і вдосконалення виробництва "Дарниця" витрачає виключно власні кошти, обходячись без державної допомоги і кредитів.
2016 року "Дарниця" отримала європейський сертифікат – EU GMP. І сьогодні вона вважається найбільшим локальним виробником лікарських засобів, який має такий сертифікат. А зовсім нещодавно – вже 2021 року – "Дарниця" стала членом всесвітньої організації RAPS, що об'єднує професіоналів з питань регулювання в сфері охорони здоров'я.
Нещодавно "Дарниця" реалізувала унікальний для України проєкт – запровадила цифрове досьє препарату, інвестувавши в це понад 1 млн євро власних коштів. Це дозволило компанії збільшити швидкість випуску нових лікарських засобів.
Для багатьох українців, напевно, буде цікавий і той факт, що "Дарниця" перша з українських фармкомпаній запустила регулярні екскурсії на виробництво для всіх бажаючих. Щоправда, під час пандемії ці заходи довелося призупинити. Однак "Дарниця" тут же перевела екскурсії в онлайн. Ті, кому цікаво, що являє собою сучасне виробництво ліків, можуть зареєструватися на корпоративному сайті "Дарниці" або приєднатися до екскурсії на сторінці в Facebook і побачити все, що відбувається на підприємстві, в режимі реального часу.
Нові розробки
"Дарниця" вважає своєю місією допомагати медпрацівникам та пацієнтам покращувати якість життя завдяки питанням науки, інноваціям та доступності своєї продукції. Тому компанія є лідером у виробництві генеричних продуктів.
Генерик – це лікарський засіб, отриманий шляхом відтворення інноваційного препарату, у якого закінчився термін дії патентного захисту. Виробництво таких препаратів є трендом на світовому фармацевтичному ринку через доступність для споживачів. Вже зараз частка генериків у світовому масштабі фармвиробництва перевалила за 50%. Якщо говорити про український ринок, то він приблизно на 85% складається з генериків.
"Дарниця" зосереджує свою увагу на розробці сучасних генеричних препаратів і входить до числа лідерів з клінічних досліджень біоеквівалентності. Ці дослідження проводяться в повній відповідності до вимог Належної лабораторної практики (GLP) і з залученням біоаналітичних лабораторій країн Євросоюзу.
Загалом у розвиток "Дарниця" щорічно інвестує до 38% свого валового прибутку. Ці гроші спрямовуються не тільки на дослідження. Виробництво ліків на підприємстві повністю автоматизовано і відбувається на високотехнологічному європейському обладнанні. Кілька років тому "Дарниця" почала діджиталізацію процесів, яка прискорить досягнення амбітної мети – стати міжнародним брендом.
Уже зараз Дарниця сприймається як невід'ємна частина міжнародної фармакології і входить до глобального рейтингу ТОП-1000 фармацевтичних компаній світу.
"Дарниця" вже перевела в хмару всі ключові бізнес-процеси, використовує big data і business intelligence для розробки і забезпечення доступності своєї продукції.
Завдяки інноваційності, закладеній в ДНК компанії, "Дарниця" сьогодні є драйвером розвитку фармацевтичної галузі України. Вона також входить до ТОП-3 найдорожчих брендів України. Вартість її бренда зараз становить 187,23 млн доларів (за оцінками журналу "Кореспондент").