У Києві нещодавно знайшли і затримали нападників, які побили чоловіка в одному зі столичних супермаркетів прямо на очах у охоронця. Журналісти "Сьогодні" з'ясували, чому працівники магазину втрутилися в конфлікт занадто пізно, і що робити, коли самі охоронці нахабніють.
"Він відразу ж підійшов, почав за футболку – це на відео видно – відтягувати цих молодих людей", – каже заступник керівника магазину Олександр Менюк-Менкевич.
Керівництво магазину підкреслює – лізти в бійку працівник права не мав. Юрист Юрій Білоус додає: охорона в магазинах тільки формально називається охороною.
"У охорони є чітке завдання – це охороняти майно, яке їм довірене", – підкреслює юрист.
Тобто, перш за все, охоронець стежить за товаром, а ось за безпеку покупців і збереження їх речей відповідальності не несе. Через таку надмірну увагу охоронців до товару, а не до відвідувачів магазину і виникає більшість конфліктів.
Юрист нагадує: охоронець не має ніякого права обшукувати особисті речі або торкатися покупців. Навіть якщо спрацював тривожний сигнал на виході.
"Нічого не показувати, проходити далі. Якщо вас намагаються зупинити, обмежити вашу свободу – викликати поліцію", – радить юрист.
Якщо ж конфлікт загострився настільки, що охорона намагається затримати вас в кімнаті – це вже кримінальна відповідальність.
"Це чистої води самоуправство з метою того, щоб незаконно вибити гроші погрозами, під якими немає ніяких законних вимог і підстав", – підкреслює Білоус.
Юрист радить у спірних ситуаціях негайно викликати поліцію, знімати порушення на мобільний телефон і записувати контакти очевидців свавілля охоронців. Потім можна буде подати до суду на відшкодування моральної шкоди.
Нагадаємо, раніше сайт "Сьогодні" розібрався, як споживачеві себе захистити від інших покупців і продавців .