Навчання в "Борисполі": садили падаючий літак на пінну подушку

27 вересня 2016, 17:19
У головному аеропорту країни рятувальники екстрено саджали літаки, встеляли злітну смугу мильною піною і евакуювали поранених із зони катастрофи

/ Фото: Олександр Яремчук

/ Фото: Олександр Яремчук

Реклама

В аеропорту "Бориспіль" пройшли масштабні навчання. За легендами катастроф, розбився літак ЗСУ з шістьма членами екіпажу, уламки повітряного судна розлетілися в радіусі декількох сотень метрів. Слідом за цим ще один борт, який перевозив поранених бійців зі Сходу, запросив аварійну посадку через поломку переднього шасі. Через кілька хвилин приземлився ще один літак, у якого був витік палива і загорівся двигун.

Подивитися, як в "Борисполі" в разі катастрофи збираються рятувати пасажирів, приїхало більше 200 осіб – прикордонники, військові та цивільні авіатори. Запросили навіть виробників піни, на яку приземляються аварійні борти. Всього в навчаннях брали участь 75 пожежних і медиків і більш ніж 30 одиниць рятувальної техніки. Їх завданням було в кратчашіе терміни оцінити ситуацію і ліквідувати катастрофу. "Легенди розроблялися виходячи з того, які події найчастіше трапляються зараз з літаками в світі", – повідомив "Сегодня" в. о. гендиректора "Борисполя" Євген Дихне.

Все почалося з того, що в 150 метрах від взлетка загорілися уламки військового літака, що "звалився", поруч з ними лежали кілька людей. У цю ж мить над місцем "краху" пролетів вертоліт, екіпаж якого передав наземним службам координати "краху", щоб ті виїхали евакуювати поранених і загиблих і гасити пожежу. Наступна "НП" – борт, який везе поранених бійців, що запитав аварійну посадку через поломку переднього шасі. Всього за чотири хвилини пожежні встелили взлітку пінною подушкою довжиною 450 метрів і шириною 8 метрів. Це дозволило літаку успішно сісти і не допустити виникнення іскри.

Реклама

Кожен епізод навчань займав близько 20 хвилин, але рятувальники нам розповіли, що раз на раз не доводиться. "Тут показали мінімум техніки і всього два палаючих уламки. Якщо станеться справжня НП, то таким розрахунком не обійтися. Повинна буде приїхати колона пожежних машин. Одна витратила запас води або піни, слідом їде друга і так по черзі. Але навчання потрібні, тому що, наприклад, молоді бійці, можуть забувати навички, з незвички можуть злякатися виду крові. На щастя, в "Борисполі" масштабних подій не траплялося вже багато років, але все можливо", – розповіли нам рятувальники.

Загроза – від шасі і скла

Головний рятувальник "Борисполя" Олександр Козубенко, коментуючи хід навчань, розповів, що за останні роки в аеропорту не траплялося істотних НП. Раніше ж, у 1990-х, ледь не розбився літак в якому знаходився міністр оборони Валерій Шмаров. Рятувальники "Борисполя", як і в цей раз, на злітній смузі за кілька хвилин розпорошили піну, на яку і приземлився борт. Пізніше з'ясувалося, що причиною аварії стала металева скоба, яка серйозно пошкодила шасі, і створилася аварійна ситуація. Щоб приземлитися з найменшими втратами, екіпаж прийняв рішення максимально полегшити борт і три години намотував кола, витрачаючи запас палива. "Найчастіше аварійні ситуації виникали через поломки передніх шасі або тріснутих стекол в літаку. З пошкодженими шасі літак не може нормально зробити посадку. А тріщина в склі загрожує розгерметизацією салону. Тому такі літаки або повертаються назад в "Бориспіль", або здійснюють аварійну посадку в найближчому аеропорту. Але пам'ятаю, що кілька років тому стався трагічний випадок і через те, що військовому літаку не вистачило палива долетіти до взлітки. У підсумку він жорстко сів на ґрунтову поверхню. Спочатку подумали, що вдало, але на жаль... При посадці вантаж змістився до кабіни і розчавив прапорщика", – розповіли нам співробітники аеропорту.