Саакашвілі – шанс для бізнесу

9 червня 2015, 08:04

Рейтинг України за оцінкою Світового банку в doing business невисокий.

Реклама

Основних причин дві – корупція і важка податкова система.

Це добре розуміли в Грузії під час реформ. Почавши перемагати корупцію, радикально змінили податкову систему – три податки, простіше не буває.

Почавши радикальні зміни в Одеській області, заявивши і приступивши до боротьби з корупцією, Михайло Саакашвілі упреться в проблеми податків.

Реклама

Мобільна Рада, можливо, погодиться на експеримент в Одеській області щодо введення сучасної податкової системи. Інакше, багато нововведень реформатора потонуть у чорноморській воді.

Зовсім не безглуздо було б відновити в Одесі режим порто-франко, що зробить Одесу світовим торговим центром і допоможе розвитку порту і країни в цілому.

Заодно в Раді відразу стане ясно, хто хоче реформ в Україні, а кому це не вигідно.

Реклама

Але головне питання, яке мені ставлять в Україні, як бути бізнесу в сучасних складних умовах, закритися і перечекати до кращих часів або борсатися іноді на шкоду самому собі?

  1. Натяк на нову юрисдикцію, сподіваюся, все зрозуміли.

Висока концентрація бізнесу створює сама по собі кращі умови для нього. Активність бізнесу змушує банки не тільки накопичувати фінансові ресурси компаній, але і шукати додатки для цих ресурсів – з'являються дешеві кредити. Я вже не кажу про голосування бізнесу ногами за нові умови для його існування, які створює Михайло Саакашвілі.

  1. "Тимчасове" закриття бізнесу в тяжке або кризовий час – це втрата ринку. Середній час життя компанії – 7-10 років. Рік чи два компанія витрачає на створення власного ринку, пошук власної ніші. Відхід з бізнесу на один рік, по суті, означає відхід з бізнесу на 2-3 роки і майбутні чималі витрати на виведення компанії на ринок. Повертаються в бізнес рідко і мало.

  2. Сама оптимізація бізнесу, скорочення зайвих витрат, які в звичайних умовах менеджери і господарі компанії робити забувають, в умовах кризи – необхідність. Необхідність, яка підвищує конкурентоспроможність компанії. Зауважте, в умовах, коли місця на ринку активно звільняються.

  3. Нова Україна – новий ринок. Для багатьох європейських і американських компаній це ще й модна тенденція, хвиля. Нерозумно нею не скористатися.

  4. Реклама, яку робить Україні ефективний перевірений реформатор Михайло Саакашвілі – безкоштовна реклама, подарунок долі. Це не триватиме надто довго. Заздрісні претенденти реформатора України довго терпіти цього не будуть. Незадоволений шепіт тих, до нав'язливих рекомендацій яких Михайло пообіцяв не прислухатися, вже чути.