Тренди і прогнози розвитку технологій в Україні

12 березня 2016, 10:38

Один з яскраво виражених трендів, які характерні українському ринку, – це орієнтація на мобільні платформи. У цьому напрямку Україна йде шляхом Польщі, але швидше і краще.

Мобільний зв'язок – це основний напрямок, який буде рости, і незабаром буде генерувати велику частину інтернет-трафіку в світі. Через пару років обсяг трафіку з мобільного телефону буде більше, ніж з інших девайсів.

Якщо з продажу смартфонів ми ще два роки тому відставали від інших країн, то сьогодні в Україні частка смартфонів від усього обсягу проданих мобільних телефонів відповідає європейським показникам.

До того ж, на даний момент Україна є одним з лідерів в Європі за кількістю встановлених мобільних додатків на смартфони.

Вже в найближчій перспективі нас чекає бум використання мобільного зв'язку в рітейлі. Ми практично стоїмо на порозі цього буму.

Відповідно, в подальшому мобільний зв'язок в Україні буде розвиватися дуже великими темпами.

Другий тренд – збільшення обсягу відеоконтенту (розміщення і переглядів) в інтернеті. Кількість творців контенту в YouTube зростає з неймовірною швидкістю. Вже є успішні цікаві кейси, які не просто добре заробляють і привертають користувачів, але так само працюють як частина складних маркетингових стратегій по роботі з покупцями. Кращий приклад тут "Розетка", яка сьогодні за кількістю часу переглянутих відео на YouTube третя в світі після Alibaba і Amazon.

Але заробити саме на YouTube поки не у багатьох виходить. Так що якщо у вас є бажання створювати відеоконтент і на цьому заробляти – наберіться терпіння. Щонайменше, до тих пір, поки ми не вирішимо завдання з цінами на рекламу, доступом і виплатами. Але як канал просування продукції і залучення користувачів відеоконтент буде і далі успішно працювати.

Ще один яскраво виражений тренд, розвиток якого ми будемо спостерігати в найближчі роки, – так званий "експортний клієнт". Йдеться про підтримку великими компаніями місцевих виробників. Компанія Google також активно підтримує українські компанії, націлені на світовий масштаб. Якщо ми бачимо правильно побудований бізнес з чіткими фінансовими показниками, з потенціалом і бажанням працювати, ми інвестуємо в нього і даємо шанс розвиватися в світових масштабах. Тому я рекомендую місцевим стартапам йти шляхом Ізраїлю – створювати онлайн-продукт в країні, але для світового ринку.