Автопарк Харкова 2017: нові тролейбуси на 20 млн і ремонт старих

16 грудня 2016, 08:47
Крім закупівлі нових машин, в наступному році з бюджету міста планують викроїти близько 60 млн грн на ремонт близько 40 вагонів

Везуть з Праги до Харкова. На базі чеських б/у трамваїв модернізують харківські вагони. Фото: prazsketramvaje.cz

Тролейбусний парк Харкова чекають "обновки": в мерії пообіцяли купити нові рогаті. Купівля буде коштувати мінімум 20 млн грн, які планують взяти з власної скарбниці, але не обійдеться і без позики: чиновники планують залучити кошти європейських кредиторів. А ось нові трамваї місто собі поки дозволити не може, але влада обіцяє, що будуть їх грунтовно ремонтувати, і на модернізацію вже наявних вагонів планують виділити кругленьку суму.

ОГОЛОСЯТЬ ТЕНДЕР. Як повідомив заступник директора Департаменту інфраструктури Євген Федорчук, 20 млн грн має вистачити на десять нових тролейбусів. Питання виділення грошей розглянуть на найближчій сесії міськради 21 грудня. Перший заступник мера Ігор Терехов розповів "Сегодня", що найближчим часом місто оголосить тендер в системі електронних закупівель ProZorro.

Реклама

"У конкурсі зможуть взяти участь усі бажаючі. Ми будемо вимагати, щоб тролейбуси були сучасні, низькопідлогові, відповідали вимогам міської інфраструктури. Я думаю, і львівський завод візьме участь в тендері, і зарубіжні виробники", – сказав Ігор Терехов. Зараз чиновники оформляють тендерну документацію.

Крім того, за словами Терехова, вдалося досягти домовленості про можливість виділення кредитних коштів від Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку. У наступному році обидві організації готові виділити Харкову за 10 млн євро на закупівлю нових тролейбусів.

ТРАМВАЯМ – ДРУГЕ ЖИТТЯ. За словами Євгена Федорчука, в наступному році з бюджету міста планують викроїти близько 60 млн грн на ремонт трамваїв. За ці кошти можна відремонтувати близько 40 вагонів. "Ремонт вагонів – це кращий спосіб модернізувати міський рухомий склад. Придбання нових вагонів дорожче в кілька разів", – сказав Євген Федорчук.

Реклама

Директор департаменту інфраструктури Сергій Дульфан розповів нам, що в середньому ремонт одного вагона обходиться в мільйон гривень. Фахівці вагоноремонтного цеху, який працює при Салтівському трамвайному депо, проводять повний комплекс агрегатного відновлення, оновлюють двигуни, колеса, гальмівну систему, підвіску, електроніку. Крім того, після модернізації трамваї споживають менше електроенергії майже на 10%. До слова, за минулий рік в Салтівському депо модернізували 10 вагонів.

Учасники громадського руху "Харків'яни за електротранспорт" погоджуються, що ремонт вагонів потрібен, але підкреслюють, що ремонтувати потрібно і трамвайні колії. За їх словами, без цього ситуацію зі сходами трамваїв з рейок, які відбуваються в місті практично кожен день, не вирішити. "Оновлення рухомого складу – це термінова необхідний захід. Грошей закупити нові вагони немає. А на основі б/у європейських вагонів істотно модернізують наші вагони. Витрачається набагато менше грошей, більшість деталей замінюють. І прослужать такі трамваї ще кілька років", – уклав глава руху Максим Коршунов.

ПІДПИСАЛИ МИРОВУ

Реклама

Тролейбуси, які 10 років тому Харків придбав в лізинг, залишаться в місті. Нагадаємо, кредитори погрожували забрати транспорт за борги. Як розповів нам перший віце-мер Ігор Терехов, позови завершилися підписанням мирової угоди, у Харкова вже немає заборгованості.