Бескидський тунель: як просувається будівництво залізничних шляхів крізь Карпати, вартістю 2,2 млрд

9 жовтня 2014, 07:48
Робітники працюють цілодобово, їдять картоплю з сосисками і планують закінчити до 2016 року

<p><span id="result_box" lang="uk"><span class="hps">Бескидський</span> <span class="hps">тунель</span> <span class="hps">-</span> <span class="hps">грандіозна будова</span> <span class="hps atn">"</span><span>Укрзалізниці".</span> <span class="hps">фото<

Реклама

Бескидський тунель – залізничний шлях крізь Карпати , який є частиною Львівської залізниці. Він тягнеться між станціями Бескид і Скотарське в гірському хребті , його довжина – 1750 м . Тунель був побудований ще в 1886 році, але , з часом , його пропускної здатності виявилося недостатньо , і було прийнято рішення побудувати новий . Цей проект " Укрзалізниці " вартістю в 2,193 млрд грн став найбільш грандіозним за роки незалежності. Фінансує його Європейський інвестиційний банк і Європейський банк реконструкції та розвитку в рамках кредитної угоди з " УЗ" .

До роботи будівельники приступили в листопаді минулого року , а закінчити роботу планують не раніше ніж через два роки. " Сегодня" побувала на будівництві тунелю і з'ясувала , як просувається найбільше будівництво України .

ВИРОСТЕ ШВИДКІСТЬ." Старий тунель вже нікуди не годиться. Він пропускає поїзди , але підтікає навесні і восени. Взимку з нього доводиться вивозити до 40 т льоду на добу , а влітку – проблеми з гідроізоляцією ... Швидкість кожного поїзда знижується до 40 км /год" , – пояснює нам начальник дирекції будівництва " Бескидського тунелю " Микола Дідух.

За його словами , конструкція тунелю була пошкоджена ще під час Другої світової , коли відступаючі угорські війська підірвали його в 5 місцях. "Його хотіли ремонтувати і перебудовувати . Але фахівці прийшли до єдиного висновку : дешевше і ефективніше – побудувати новий в 30 метрах від старого тунелю. Він буде безпечніше того , що доводиться ровесником самому імператору Францу Йосипу " , – говорить Дідух. Для країни Бескидський тунель має і стратегічне значення : по цьому маршруту перевозяться вантажі до західного кордону і більше 60 % транзитних вантажів у напрямку Західної Європи.

Будівництво планують закінчити в 2016 році. Новий тунель обладнають сучасними приладами робочого та аварійного освітлення , вентиляцією , відеоспостереженням та контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів . Пропускна здатність зросте з 47 до 100 пар поїздів на добу , а швидкість проходження – з 40 до 60 км / ч . Старий тунель законсервують , але , можливо , використовуватимуть на випадок НП .

БЕЗ ЗУПИНОК.Робітники на будівництві Бескидського тунелю діють по " ново австрійському методу" : вичищають гірську породу з пісковика і сланцю , забурюються шпори , потім підривають породу і за допомогою спецтехніки вивозять її назовні . Після цього залізні арки і каркаси заливають тонким струмком рідкого бетону. Підривають гірську породу під час " вікон " в русі поїздів в старому тунелі – для цього графік руху поїздів складається так, щоб були паузи між потягами в 40 хвилин – 1,5 години.

"З кожним днем просуваємося всього на 2,5-3 м: підірвали, привели в безпечний стан , зробили первинне кріплення , породу з гори завантажили в спецмашину , – розповідає нам один з робітників. – Вивезли породу , за допомогою інших потужних машин виставили арки – для зміцнення стелі і стін . Все це обробляється бетоном . Потім знову підірвали, прибрали , забетонували ... Працюємо і взимку і влітку " .

Дідух зізнається : на початку бойових дій в зоні АТО на будівництві виникали вимушені паузи – у підрядника траплялися перебої з вибухівкою . "Але через якийсь час їм дозволили купувати її за кордоном " , – каже він. Тепер з нею проблем немає , і робітники вже вгризлися в гору на 570 м всередину . Оскільки будівництво не переривається ні на хвилину , живуть робітники в гуртожитку на території. Робоча зміна у них – 2-3 длби , на вихідні вони їдуть додому . Годують будівельників в місцевій їдальні , і досить непогано , як зізнаються вони самі: " На обід нам дають суп і на друге – картоплю з сосисками або м'ясом " , – перерахував нам Андрій Сарно .



МАРСІАНСЬКИЙ ПЕЙЗАЖ



Ми побували в тунелі , коли там бетонувати верхній шар. Відчуття не з приємних : тьма непроглядна , без ліхтарика не обійтися , на стінах – краплі вологи , під ногами – бруд , в повітрі – пил . Правда , повітря ганяє махина за зразком величезного кондиціонера . Але коли ми порівняли дітище будівельників з " марсіанським пейзажем " або доісторичною печерою , вони сильно образилися : вони свій тунель дуже люблять.

" Ми тут – як на курорті , працюємо по 8 годин на день , в три зміни. Та й місцеві жителі отримали роботу : в їдальні , в арматурному і ремонтному цеху , на міні – заводі , який постачає будівництво власним бетоном ... Тільки в тунелі працює 80 фахівців . А весь колектив нараховує 180 чоловік", – розповідає гірський майстер Олександр Севастьянов .