Боротьба з ДТП в Харкові: кільцеві перехрестя, світлофори і огорожі

18 грудня 2017, 12:22
Аварії на Московському проспекті – через лихачів і схеми

Фото: gx.net.ua

Ми продовжуємо спецпроект, де разом з експертами розглядаємо різні райони Харкова і виявляємо місця найбільшої концентрації ДТП. У попередніх публікаціях ми розібралися в причинах зіткнень автомобілістів в центрі міста, визначивши небезпечні ділянки на вулицях Сумській і Пушкінській, а також на проспектах Науки і Гагаріна. В цей ми розшукали "больові точки" на найдовшій магістралі міста, Московському проспекті.

Щогодини в місті і області відбувається в середньому три аварії.

Реклама

"За добу з 16-го на 17 грудня відбулося 60 ДТП, в результаті яких три людини загинули, п'ять – постраждали", – розповідають у відділі комунікації ГУ НП в Харківській області.

Експерти прогнозують: з настанням зими цей показник збільшиться, адже ДТП відбуваються не тільки через особливості дорожніх ділянок, свідомих порушень правил дорожнього руху, а й погодних умов. Крім цього, додаткову небезпеку створить передсвяткова суєта. "Напередодні новорічних свят люди з головою підуть в турботи – будуть активно робити покупки, шукати подарунки. Рух на дорогах пожвавиться, в той час як уважність водіїв знижується", – прокоментував віце-президент громадської організації "Товариства учасників руху" Віктор Козоріз.

СКЛАДНОЩІ. Вище перераховані фактори стосуються і руху по завжди жвавому Московському проспекту.

Реклама

"До реконструкції через погане дорожнє покриття і відсутності світлофорів на деяких ділянках пересуватися по ньому було дуже складно", – розповідає водій Дмитро Сосновий.

Реконструкція, яку там проводять в останні роки трохи поліпшила ситуацію – проспект розширили, постелили новий асфальт, встановили світлофори і знаки, освіжили дорожню розмітку. Однак проблеми безпеки тут не зникли. До сих пір одним з найскладніших перехресть міста водії вважають перетин пр-ту Московського і вул. Польової.

"Перехрестя велике, дороги перетинаються не під прямим кутом, тут сходяться п'ять автомобільних потоків, а будівлі і насадження заважають огляду. Ми як громадські працівники не раз просили встановити там світлофор. Але нам відповідали, що за всіма нормами це зробити неможливо. А це перехрестя необхідно або зробити регульованим, або змінити транспортну розв'язку", – ділиться автолюбитель Дядя Фара.

Реклама

Крім перехресть, які вимагають доопрацювання, не менше небезпечні і відремонтовані ділянки, на яких люблять поганяти лихачі.

"Я живу в багатоповерхівці на вул. Нікітіна. Біля мого будинку трамвай зупиняється посередині проспекту. Коли я намагаюся добігти до нього, натикаюся на автомобілі, які не хочуть пропускати пішоходів", – говорить харків'янка Любов Маркова.

БЕЗПЕКА. Рішення проблеми водії та фахівці бачать у зміні дорожньої мережі, наприклад, організації кільцевих перехресть з малим радіусом.

"Європейська практика показує, що це ефективний спосіб боротьби з аварійністю", – зазначає Козоріз. Крім цього, необхідно встановити додаткові світлофори, огорожі на тротуарах і продумати нову розв'язку на деяких ділянках.