Будь у формі: де влаштувати велопробіг в Харкові

2 липня 2016, 12:50
У Харкові можна знайти компанію для прогулянок на байці, але доріжок немає

Від малого до великого. Їзда на велосипеді стає все популярнішою сер

Ми продовжуємо спецпроект, в якому розповідаємо, як харків'яни можуть підтримувати себе у формі, займаючись улюбленими видами спорту. На черзі – захоплення, яке набирає стрімку популярність, – катання на велосипеді. Городяни легко можуть знайти партнерів для покатушек (див.інфографіку), скориставшись, наприклад, інформацією на форумі ресурсу "Харків турист".

Але спецдоріжок для власників двоколісних в місті поки немає. За словами велосипедистів, зараз лише одна ділянка формально призначена для їзди – її можна визначити по розмітці на тротуарі вздовж Молодіжного парку. В цілому ж велосипедистів в першій столиці ще не прийняли в повноцінні учасники дорожнього руху.

"Безпечно кататися на велосипеді лише у дворах, – вважає віце-президент "Товариства учасників руху" Віктор Козоріз. – Для прогулянок і відпочинку є парки, той же Лісопарк всі велосипедисти добре знають, але він розташований, по суті, на одному краю міста. А ось використовувати велосипед як спосіб пересування складно, адже в місті немає жодного дорожнього знаку для автомобілістів, що попереджає про участь в русі велосипедистів
".

Реклама

Власники двоколісних . Колесять по місту і влаштовують масові покатушки з рекордами. Фото: dozor.kharkov.ua

Поліпшити ситуацію незабаром може велодоріжка від вул . Дерев'янка до П'ятихаток протяжністю в 7 км , яку зараз будують уздовж Лісопарку . Велосипедисти ініціативу вітають , але просять чиновників облаштувати доріжки для їзди по магістральним вулицям , що з'єднує центр зі спальними районами . " Це , перш за все , проспекти Науки , Гагаріна , Московський . Також нам хотілося б бачити доріжки уздовж річок " , – каже представник ГО " Міські реформи " Олександра Нарижна .

ЕКСПЕРТ: БАЙК ВИБИРАТИ ЗА ПРИЗНАЧЕННЯМ, А СПОРТОМ ЗАЙМАТИСЯ КРАЩЕ В ГРУПІ

Реклама

Катання на велосипеді , на думку експертів , – досить специфічний вид спорту , в якому особливу роль відіграє екіпірування , тобто якість і стан двоколісного друга . Для тих , хто хоче присвятити час покатушкам , важливо правильно вибрати собі транспорт , а значить – зіткнутися зі складним завданням , переконаний активіст харківського велоруху Михайло Калужінов .

Для початку слід зрозуміти , для чого потрібен велосипед , і в залежності від цього скласти до нього список вимог . Як правило , виділяють три основних призначення двоколісного , які , в свою чергу , діляться на подназначения : катання по хорошій міській поверхні , катання по парку , участь в аматорських і напівпрофесійних змаганнях .

" Найпоширеніший тип – гірські велосипеди , їх використовують як фітнес – байки для покатушок і по містах , і по селах , і для поїздок на дачу – це свого роду універсали , – розповідає Михайло Калужінов . – Шосейні велосипеди , як правило , недешеві , і використовують їх для шосейного велоспорту . А ось від підвісних великів я б застеріг , тому що ціни на пристойні велосипеди цього типу починаються від тисячі доларів , а все , що дешевше – муляж " .

Реклама

Вартість будь-якого велосипеда , каже експерт , залежить від рівня його компонентів – металу , чіткості перемикання передач , якості вилки і ваги . " Золота " ціна байка – 8000 грн , причому по знижці , і дешевше краще не брати . Доглядати за двоколісним другом , якщо використовувати його для звичайних міських прогулянок , нескладно . Все , що необхідно – вчасно підкачувати колеса і змащувати ланцюг , а також час від часу заїжджати на техобслуговування , де майстер підтягне спиці і відрегулює гальма .

А ось для тих , хто хоче піти далі простих покатушок і підкорювати спортивні вершини – вимоги серйозніші , причому не тільки до велосипеда , а й до фізичних параметрів .

" Тим , хто хоче брати участь в змаганнях , – пряма дорога в велоклуб , поодинці неможливо досягти будь-яких хороших результатів . Людині , яка хоче досягти успіху в спорті , слід працювати з тренером і обов'язково в групі , щоб відстежувати свій прогрес , порівнюючи його з іншими велосипедистами " , – каже Михайло Калужінов .