Чого хочуть жителі Дніпропетровська: закрити збір брухту і пустити нічні маршрутки

16 травня 2016, 07:12
На сайті петицій опубліковано близько півсотні пропозицій від дніпропетровців

Цілодобовий проїзд. Городяни готові платити за потрійним тарифом, але

На початку року в дніпропетровській мерії запрацював портал електронних петицій, куди кожен може внести пропозицію щодо поліпшення суспільного життя. "Сегодня" з'ясувала, чого хочуть від чиновників городяни.

Сервіс швидко став популярним, і зараз на сайті e-dem.in.ua опубліковано близько півсотні пропозицій від дніпропетровців. Деякі з них покликані звернути увагу чиновників на рішення "точкових" питань, як то створення додаткової тролейбусної зупинки на проспекті Яворницького, установки світлофора на з'їзді з Кайдацького мосту або допомоги в будівництві храму на житловому масиві Тополя.

Однак є більш глобальні. Так, автор одного зі звернень закликає на державному рівні "оголосити війну" в місті рослині амброзія, яка в період цвітіння у багатьох викликає алергію. Втім, боротьба з бур'яном ризикує закінчитися, так і не розпочавшись, адже за тиждень до кінця збору підписів ця ініціатива набрала трохи більше третини необхідних для її подальшого розгляду 900 підписів.

А ось петиція з вимогою до чиновників ліквідувати в місті пункти прийому металобрухту городянам сподобалася більше. За 30 днів під нею підписалися 946 осіб. Автор пояснює свою ініціативу тим, що наявність таких пунктів мотивує любителів швидкої наживи до незаконної діяльності – крадіжки огорож на вулицях і вирізання телефонних кабелів. В даний момент йде розгляд звернення, а офіційна відповідь по ньому повинна бути надана до 18 травня.

Але найрезонанснішою петицією з моменту початку роботи порталу стала ініціатива по запуску в Дніпропетровську цілодобового громадського транспорту. Вона не тільки швидко зібрала необхідну кількість підписів, а й стала предметом широкого громадського обговорення. Автор петиції, відомий в місті активіст і депутат міськради Дмитро Хозін, впевнений, що наявність нічного транспорту серйозно полегшить життя городянам, а для того щоб в таких умовах вигідно було працювати і перевізникам, пропонує встановити за пізній проїзд збільшений тариф. "Вартість нічного проїзду можна зробити в два-три рази дорожче денного, скажімо, 10-15 грн замість 5 грн. Я впевнений, що городяни будуть не проти платити ці гроші", – вважає Хозін.

Городяни ініціативу сприймають з ентузіазмом. "Я часто звільняюся з роботи після 11 вечора, – каже нам дніпропетровець Михайло Шилко. – Виїхати в цей час з центру на Червоний Камінь, де я живу, вкрай проблематично. Думаю, наявність нічних маршруток багатьом полегшило б життя". Згодна з ним і студентка Олена Ратовець. "Ідея прекрасна, давно пора, – вважає дніпропетровчанка. – Зараз, якщо допізна десь засидишся, вихід тільки один – таксі. А це пристойно б'є по кишені. Звичайно, я б із задоволенням платила ці 10-15 грн за проїзд додому в нічний час".

Втім, самі перевізники від ідеї не в захваті. Кажуть: працювати собі в збиток не збираються, і, для того щоб реалізувати подібну ініціативу, необхідна матеріальна підтримка влади. "Спочатку, на тих маршрутах, де будуть введені нічні графіки, не буде того пасажиропотоку, який би дозволяв окупити витрати, – вважає голова обласної профспілки працівників автотранспорту Андрій Берчук. – Я навіть не кажу зараз про якісь величезні вигоди для перевізників, хоча б це повинно бути не збитково".

Офіційне рішення по цій петиції влада обіцяє озвучити до 24 травня.