Що чекає Французький бульвар в Одесі: зелена арка або траса

25 жовтня 2015, 20:11
Одесити взяли сокири і руйнують асфальт для висадки дерев

Одесити допомагають бульвару. Фото: Фейсбук

Одесити взяли в руки ломи і кирки, щоб врятувати колись зелений Французький бульвар. Тут, на улюбленому туристами маршруті, ще два роки тому провели глибоку обрізку дерев, що не кращим чином позначилося на візуальному образі бульвару, а обрізані клени не пережили минулу зиму... Таким чином, з чотирьох рядів дерев повністю знищено два внутрішніх, які колись обрамляли дорогу, також спиляно велику кількість зелених насаджень поблизу тротуару. Лунки, в яких росли дерева, заасфальтували, а тепер ці острівці взялися руйнувати активісти. Чиновники кажуть, що про знищення зелених насаджень на бульварі не йдеться, а громадські працівники попереджають, що незабаром тут з'явиться магістраль у чотири смуги.

Так, віце-мер Анатолій Орловський запевнив "Сегодня", що розширювати бульвар поки не будуть. "Принаймні, найближчим часом. Тут існують різні думки, і це питання потребує обговорення. На місці викорчуваних пнів поблизу будинків і пансіонатів будуть посаджені ясени", – пообіцяв віце-мер. А ось внутрішні ряди дерев, розташовані вздовж дороги, відновленню не підлягають. "Я теж люблю зелені насадження, але, на думку фахівців, висаджувати дерева між трамвайним полотном і проїжджою частиною недоцільно, оскільки вони своїм корінням будуть пошкоджувати дорожнє покриття", – пояснює Орловський.

Реклама

БУТЕРБРОДИ ТА КАВА. Громадські діячі ж б'ють на сполох. За їхніми словами, знищували рослинність на бульварі навмисно. "Пиляли дерева в кілька етапів, а днями зрізали дерева, що не вижили, і викорчовували пні. Загибель дерев можна списати і на халатність, але я вважаю, що це було зроблено навмисно", – говорить активістка Катерина Бакова. А один з організаторів акції Олексій Чорний розповів "Сегодня", що на даний момент вдалося звільнити близько сорока лунок. "Ми будемо продовжувати, хоча нам вже заявили, щоб ми не старалися і не витрачали гроші, мовляв, дерева все одно не приживуться", – говорить Чорний. Самі ж мешканці району з натхненням сприймають дії громадських працівників – приносять їм бутерброди і каву в термосах. "Акції, якщо дозволяє погода, проводимо вранці в середу і суботу", – говорить наш співрозмовник.

Незважаючи на активність і підтримку місцевих жителів, у позитивні зміни громадськість не вірить. Як розповіла нам головний архітектор прийнятого цього року Генплану Тетяна Несвіт, згідно з планом бульвар – загальноміська магістраль. А за словами активіста "Генерального протесту" Юрія Нікітіна, плани знищення Французького бульвару шляхом перетворення його в дорогу міського значення дозріли ще в 2007 році. "Громадський протест завадив затвердити рішення про реконструкцію, хоча багато дерев тоді були знищені. Про реальність таких планів мерії можна судити і по Генплану зразка 2008 року, де на місці бульвару зображена магістраль. Ситуація із забудовою з того часу не покращилася – бульвар поступово перетворюється на житловий мікрорайон. З 2010 по 2014 рік знищення Французького проводилося поволі, за допомогою варварської підрізування були загублені сотні дерев. Думаю, тільки коротка каденція і ризик втратити електорат є причиною того, що Французький поки ще бульвар", – говорить Нікітін. На думку мешканки Приморського району Аліни Соловйової, уникнути знищення бульвару не вдасться – якщо не зараз, то через років п'ять Одеса його втратить. "А спочатку містобудівники засаджували бульвар в розрахунку на те, що крони дерев будуть змикатися, утворюючи зелений тунель", – говорить одеситка.

На думку екологів, швидкісну магістраль замість Французького бульвару, мощення бруківки, робити немає сенсу. "По-перше, там є вузькі місця, а по-друге, він знаходиться в стороні від основних транспортних потоків. Дорога потрібна лише для під'їзду мешканців до новобудов. Але навіть і при цьому бульвар продовжать забудовувати", – каже наш співрозмовник, додаючи, що місто на цьому втрачає величезні гроші. "Використання таких місць під забудову автоматично знижує вартість одеської землі. У міру забудови буде знижуватися і вартість землі на самому бульварі, оскільки вона втратить свої рекреаційні властивості. Також це серйозний удар по туристичній привабливості", – вважають громадські діячі.