Зліт "Запорожців" в Одесі зібрав 46 машин з усієї країни

25 липня 2014, 12:00
Історії вітчизняного автопрому зібралися в одному місті

В Одесі пройшов зліт "Запорожців". Фото:

Сучасні автолюбителі Одеси крім наворочених іномарок і антикварних " Роллс-Ройс", цінують ще й простеньке вітчизняне ретро. Ось наприклад, нещодавно в Одесі пройшла всеукраїнська виставка "Запорожців".

Організатори дійства, клуб ЗАЗ, відзначили, що хочуть показати всім водіям, що вітчизняний автомобіль – це повноправний учасник дорожнього руху і може мати не менш ефектний вигляд, ніж інша тюнингованная іномарка.

На Дерибасівській зібрали значну колекцію – 46 автомоделей, власники яких прибули з усіх куточків України. Серед них – всім відомий "горбатий " "Запорожець" (1962 року випуску) і остання модель, випущена в 1994 році, на прізвисько Мильниця.

У день з'їзду "Сегодня" побувала на Дерибасівській, де вишикувалися в ряд шедеври вітчизняного автопрому. Виявилося, у нових-старих "Запорожців", вражаючих своїм доглянутим виглядом, є ще і не менш вражаючі дорожні історії.



НА " КОРІВЦІ " ПО ЄВРОПІ

Реклама

Замість "Мерседеса". Львів'янка шукала машину, не цікаву викрадачам. Фото: А. Жуков

Замість "Мерседеса". Львів'янка шукала машину, не цікаву викрадачам. Фото: А. Жуков

Львівський видавець Оксана Денис втратити свою машину, розфарбовану під божу корівку, не боїться. Та й придбала вона свій "горбатий" "Запорожець" для того, щоб його не викрали. Каже, колись у неї був дорогий "Мерседес", але його викрали. "Я звернулася до міліції, де мені пообіцяли відшукати злодіїв, а сама стала проводити незалежне розслідування. І з жахом виявила, що наші місцеві міліціонери працюють з цими викрадачами в зв'язці, і ніхто мені мою машину повертати не збирається ", - згадує Оксана. Жінка довго думала, яке авто придбати. Хотілося, щоб модель була прикметною, але не цікавою для викрадачів. "Підказала близька подруга. Купи, каже, "горбача", адже ти колись про нього мріяла. Ось я і придбала свою ретромашинку ", - розповідає Оксана. На "корівці" львів'янка вже об'їздила всю Європу. "Скрізь мене запитували, а це що за диво таке, і показували на мою машину. А я казала – це наш перший український автомобіль. Всім він дуже сподобався: забавний, дешевий в обслуговуванні і незамінний у великих містах – будь-яку пробку об'їде ", - посміхається Оксана.

Реклама



ТЮНІНГ : ДО БЕЗКІНЕЧНОСТІ

Авто з Гуморини . Часто змінює вигляд

Реклама

А вот эту машинку хоть раз в жизни видел, пожалуй, каждый одессит. Вот уже который год она — неизменный участник Юморины и проходящего по центру города карнавального шествия. Владелец "Запорожца" — одесский киношник Александр, старается оставаться в тени, даже фамилии своей называть не хочет. Говорит, такое у него правило. Мол, друзья и близкие и так знают, а остальным вполне имени достаточно.

Александр признается, что купил свое авто в начале 2000-х за сто долларов, а потом занялся тюнингом, который называет по-русски "настройкой". За многие годы бесконечного обновления в "горбатом" остался лишь родной двигатель — рычащий и вечно перегревающийся малосильный агрегат.

Дело в том, что сердца "горбачей" удивительно неприхотливы к топливу и спокойно работают на самом грязном и дешевом горючем, сохраняя при этом работоспособность и мощность. Все остальное в машинке — невероятная смесь из частей "Волги", "БМВ", японских иномарок и того, что подсказала фантазия владельца.

"Главное достоинство машины в том, что ее можно тюнинговать до бесконечности. На работе что-то не ладится, настроение плохое — идешь и занимаешься своим любимым авто", — говорит Александр. И обещает к следующей Юморине кардинально изменить облик "Запорожца".

А ось цю машинку хоч раз у житті бачив , мабуть, кожен одесит. Ось уже котрий рік вона – незмінний учасник Гуморини і проходить по центру міста карнавальної ходи . Власник "Запорожця" – одеський кіношник Олександр , намагається залишатися в тіні , навіть прізвища своєї називати не хоче. Каже , таке у нього правило . Мовляв , друзі та близькі і так знають , а іншим цілком імені достатньо.

Олександр зізнається , що купив своє авто на початку 2000 -х за сто доларів , а потім зайнявся тюнінгом , який називає по- російськи " налаштуванням ". За багато років нескінченного оновлення в " горбатому " залишився лише рідний двигун – гарчить і вічно перегрівається малосильний агрегат.

Справа в тому , що серця " горбачів " дивно невибагливі до палива і спокійно працюють на самому брудному і дешевому пальному , зберігаючи при цьому працездатність і потужність . Все інше в машинці – неймовірна суміш з частин "Волги" , "БМВ" , японських іномарок і того , що підказала фантазія власника.

" Головне достоїнство машини в тому , що її можна тюнінгувати до нескінченності. На роботі щось не ладиться , настрій поганий – йдеш і займаєшся своєю улюбленою авто " , – каже Олександр. І обіцяє до наступної Гуморині кардинально змінити вигляд "Запорожця".

1961: ХОВАВ ВІД ПРЕЗИДЕНТА

" Горбатий ". Машину знайшли покинутою на городі

Найстаріший з прибулих до Одеси "горбатих " " Запорожців " і , ймовірно , один з найстаріших в Україні приїхав з Києва. Його власник – веселун Михайло Шолом своїм авто дуже пишається.

"Він випущений в 1961 році, через рік після того , як машина пішла в серію. Таких в Україні більше не залишилося , хіба що в приватних колекціях , і коштують вони зараз чималих грошей" , – хвалиться Михайло .

І зізнається – машина дісталася йому зовсім випадково : він знайшов її кинутої на городі в однієї бабусі , глянув на спідометр і обімлів – всього 21000 пробігу , вважай , новий .

Заздрісним автолюбителям Михайло розповідає історію , як у столиці ховав машину від людей екс -президента України Януковича. Він любив ексклюзивні дивини і , дізнавшись про те , що найстаріший ЗАЗ їздить буквально під носом , захотів його дістати . "Людина здавала авто на реставрацію колекціонерам для того , щоб ті підшукали автентичні деталі.

Замовлення виконували , а пізніше власника зупиняли даішники . Заглянувши в документи , говорили , що папери – підробка і вилучали раритет. "Я ховався. Взагалі нікуди не виїжджав " , – згадує Шолом .

МАЛЮК : ШВИДШИЙ ЗА ІНОМАРКУ

Найшвидший . У київського "Запорожця " – два двигуна і швидкість як у іномарки . Фото : facebook.com

Найбільше уваги до себе привернув червоний дідок з відкритим капотом. Біля нього найчастіше зупинялися перехожі і фотографувалися роззяви . Вся справа в тому , що в багажному відділенні , як відомо у ЗАЗів воно розташоване попереду машини , у цього малюка... справжнісінький двигун!

Його власник , киянин Євген Щербина , запевняє , що завдяки тюнінгу машина не поступається сучасним легковичкам . До сотні кілометрів на годину розганяється за рекордних 5 секунд.

"Одного разу я подумав: чого мені найбільше не вистачає в цій машині ? І зрозумів – швидкості. Почитав форуми , поспілкувався зі знайомими автомайстрів і вирішив поставити в машину другий двигун . Благо , попереду – місця достатньо . Після такої модифікації забавно десь на перехресті стати поруч з іномаркою. Ті бачать старий горбатий "Запорожець" , починають сміятися , а я і пропоную : а ну – хто швидше до наступного перехрестя ? Машинка легка – всього 660 кілограмів , з двома двигунами рве з місця – будь здоров! " – розповідає він.

Щоправда , за словами Євгена , швидше 160 км /год їздити він боїться. Через конструктивні особливості кузова їзда на такій швидкості стає небезпечною – з дороги здути може.