Двухколесномий туризм: в Одесі з'явиться перша велодоріжка

24 травня 2015, 07:45
Полегшити життя одеським велолюбителів обіцяють вже в липні, але для цього потрібно 16 млн грн

Траса здоров'я. На велодоріжці часто травмуються як

Велорух набуває все більшої популярності серед одеситів . Помітивши це, влада Південної Пальміри пообіцяла : до липня в центрі міста з'явиться перша велодоріжка . "Сегодня" з'ясовувала , чи готове місто до двоколісного туризму і коли велосипедисти будуть почувати себе в безпеці.

Перші кроки на шляху до створення велоінфраструктури одеський виконком зробив ще в квітні, затвердивши схеми шести потенційних маршрутів. Як розповів нам радник мера Сергій Дубенко, поки в розробку взяли тільки один – кільцевої в центрі міста. "Його довжина складе 7,5 км , а в парку Шевченка він виходитиме на Трасу здоров'я", — пояснив радник . За його словами, велодоріжка обійдеться бюджету майже в 16 млн грн.

Реклама

" Ця сума попередня . Після затвердження проекту необхідно провести ще детальний аналіз вулиць. Наприклад, на бруківці Приморського бульвару достатньо тільки нанести розмітку, а десь доведеться ремонтувати всю дорогу. Крім того, належить встановити пандуси ", – уточнив Дубенко і додав, що для безпеки велолюбителів також встановлять спеціальні стовпчики, щоб на доріжки не " зазіхали " машини. "Цей кільцевий маршрут орієнтований насамперед на туристів , а вони звикли до комфорту ", – пояснив наш співрозмовник.

До реалізації проекту чиновники розраховують підключити і місцевих жителів. Наприклад, власникам закладів доведеться самостійно встановити велопарковки . "Це в їх же інтересах, щоб , проїжджаючи повз , туристи могли зупинитися і відпочити ", – вважають у мерії.

Першу велодоріжку муніципалітет планує обладнати за місяць. Велолюбителі до термінів ставляться скептично , але самій ідеї раді . " Автолюбителі не сприймають нас як повноцінних учасників руху , наприклад, можуть різко загальмувати не звертаючи уваги на велосипедиста, або їхати так, що неможливо побачити дорогу через габарити машини" , – нарікає учасниця руху " ВелоОдесса "Марія Бойченко.

А от лідер цього руху і один з авторів проекту Юрій Праздніков додав, що при розробці маршрутів враховувалися інтереси і автолюбителів. " У першу чергу ми звертали увагу на те, щоб не забирати простір на дорогах в автомобілів. Майже весь кільцевий маршрут проклали по тротуарах ", – пояснив Праздніков.

А поки велодоріжки тільки в проекті, одеситам доводиться задовольнятися Трасою здоров'я, яка , незважаючи на запевнення муніципалітету в облаштуванні території , залишається небезпечною для одеситів. Так , днями там серйозно постраждав хлопець на велосипеді. " Траса здоров'я – горезвісне місце, де з асфальту стирчать шматки металевих труб. Нещодавно велосипедиста з розбитою головою і частковою амнезією відвезли на швидкій" , – написав на своїй сторінці в соцмережі громадський діяч Олексій Чорний .