Єдиний проїзний в Харкові: в терміналах є карти, але немає разових квитків

22 січня 2018, 15:05
Харків'яни не поспішають переходити на пластик, а пільговики несуть документи

Фото: "Сегодня"

Майже два місяці в Харкові офіційно працює система єдиного проїзного квитка, завдяки якій харків'яни можуть розплатитися за проїзд в тролейбусі і трамваї пластиковою карткою. Незважаючи на те, що запуск практично провалився – вандали псували термінали з продажу карт і квитків, а в транспорті не працювали валідатори, – чиновники обіцяють, що з 15 лютого єдиний квиток буде діяти і в підземці.

Журналісти "Сегодня" перевірили роботу системи і з'ясували, з якими труднощами городяни стикаються досі.

Реклама

У прес-службі міськради розповіли, що з 1 грудня харків'яни купили в терміналах більше 3000 пластикових карт. Але поки в громадському транспорті зелену картку в руках пасажира можна побачити нечасто, в основному нову систему освоює молодь, люди ж старшого віку поки спостерігають і розплачуються за проїзд по-старому. Більш активними виявилися пільговики. За інформацією мерії, вже близько 40 000 харків'ян звернулися із заявами на отримання блакитного E-ticket.

ПЕРЕВІРЕНО НА СОБІ.

Незважаючи на перші труднощі і випадки вандалізму, зараз в терміналах можна придбати і поповнити зелену карту. Квиток ми купили в першому-ліпшому терміналі – на проспекті Гагаріна, 244. Раніше вандали розмалювали його і залили отвори для прийому карти білою речовиною, але зараз він працює. В обмін на 30 гривень всього за кілька секунд автомат видав новенький пластик, правда, злегка облитий чорнилом.

Реклама

На балансі були нулі, хоча раніше чиновники запевняли, що у вартість проїзного входить одна поїздка. Переходимо до функції "Поповнення електронної карти" і вносимо на рахунок 10 гривень. У тому ж вікні дізнаємося, що квиток має термін придатності п'ять років – їм можна буде користуватися до 2022-го.

Вивчаючи термінал, відкриваємо вікна "Разовий квиток на тролейбус, трамвай" і "Разовий квиток на метро". У них пасажиру пропонується придбати до чотирьох паперових квитків. Правда, для цього знадобляться дрібні гроші, адже термінал здачу не видає. На жаль, купити паперовий проїзний в терміналі нам не вдалося.

Реклама

"Разові квитки продаватимуться, однак точної дати Департамент інфраструктури назвати поки не може. Її визначає інвестор", – говорить прес-секретар міськради Ольга Хмель.

З доповненої картою вирушаємо в дорогу. Біля входу в тролейбус прикладаємо карту до валідатора і отримуємо схвальний сигнал про успішну оплату проїзду і інформацію про залишок на карті. Займаємо місце і чекаємо кондуктора, яка забезпечує квитками інших пасажирів традиційним способом. Підійшовши до нас, жінка мовчки взяла карту, доклала її повторно до валідатора і, побачивши, що карткою вже користувалися в цьому тролейбусі, віддала його нам.

Однак не всі кондуктори адекватно реагують на зелені карти в руках пасажирів. "Навіщо ви платили при вході? Ви мене повинні чекати. У мене поки немає ручного цього... (затинається і махає руками), для цього пристрою, щоб перевірити вас. Коли буде, будь ласка", – закричала кондуктор тролейбуса №6, який курсує від вул . Університетської до станції "Основа".

Перевіряти обілеченних пасажирів незабаром будуть ті ж кондуктори, яких перекваліфікують у контролерів. Пасажири також по-різному реагують на E-ticket. "А де ви купили карту і скільки вона коштує? Дорога, напевно? Боюся купувати. Витрачу гроші, а воно нічого не буде працювати", – голосить одна пасажирка. Інші ж просто з інтересом спостерігають. "Я за вами подивлюся і повчуся. Мені скоро видадуть пільгову картку, вже віднесла документи", – говорить пенсіонерка Ірина Морозова.

За час поїздки від вул. Одеської і до вул. Університетської та назад крім нас проїзд карткою оплатив лише один хлопець, інші ж вважають за краще купувати квитки у кондуктора.

Нагадаємо, раніше в Харкові запрацювала Антикорупційна карта, в якій зібрали інформацію про ремонтні роботи, що ведуться в місті. "Сегодня" з'ясувала, як за допомогою нового інструменту проконтролювати багатомільйонні реставрації.

Також ми писали про те, як живе і розвивається Харківське метро в порівнянні з трьома іншими містами країни, в яких є підземний транспорт.