Флагман ВМС на брусах: профілактика і обновки

17 травня 2017, 17:37
Журналістам показали, як ремонтують фрегат "Гетьман Сагайдачний"

<p>Фото: В. Сєрова</p>

Реклама

На судноремонтному заводі під Одесою стартував ремонт флагмана Військово-морських сил України фрегата "Гетьман Сагайдачний". Корабель вже знаходиться в доці, і ремонтники приступили до очищення і демонтажу елементів. "Сегодня" подивився, як наводять лиск на гордість українських ВМС.

Днями корабель загнали в плавучий док судноремонтного підприємства ІСРЗ в Чорноморську. Щоб провернути цю далеко не просту процедуру, платформу дока необхідно опустити під воду, а корабель завести на потрібне місце. Потім конструкція поступово піднімається, і фрегат стає на спеціальні підпори. "Це практично ювелірна робота. Потрібно стежити, щоб все встало на свої місця. Захід корабля в док може тривати до дванадцяти годин", – розповів нам глава правління ІСРЗ Михайло Дудников. За його словами, підпірки складаються з двох частин – металевих тумб, на які встановлюють бруски з твердих порід дерева.

"У корабля нерівна поверхня, тому використовуються дерев'яні подушки, оскільки вони можуть приймати форму корабля, а навантаження на них розподіляється рівномірно", – говорить Дудников. До слова, співробітникам заводу навіть довелося вирізати частину докової платформи, щоб фрегат повністю туди помістився.

Реклама

За словами Дудникова, ремонт "Сагайдачного" – плановий, і його зовнішній вигляд після закінчення робіт не зміниться. "Періодично корабель необхідно оглядати, перевіряти товщину металевих конструкцій, проводити профілактичні роботи з обладнанням", – пояснює Дудников, додаючи, що своєчасний ремонт – це гарантія того, що під час бойової завдань не буде технічних збоїв.

Чорноморські ремонтники замінять донно-бортову арматуру, почистять і пофарбують корабель, а ось працювати з бойовою технікою на завод прибули фахівці з Києва. Робітники вже зняли гребні гвинти. Для демонтажу одного гвинта треба було кілька чоловік і спеціальна підйомна конструкція.

"Люди працюють тут і в вихідні. Кількість робочих на зміні може досягати ста чоловік", – розповів старший помічник командира корабля Олексій Корецький.

Реклама

Щоб дізнатися, які ремонтні роботи проводяться на палубі, разом з Корецьким піднімаємося на борт фрегата по вузькій металевій драбині, а піднявшись вгору, притримуємо на голові каски, видані з техніки безпеки, адже їх так і норовив зірвати вітер. Перила в деяких місцях демонтували: їх пофарбують заново, зношені частини замінять. На час ремонту на борту встановили спеціальні масивні витяжки – вони виводять дим з внутрішніх приміщень, де йде ремонт. Туди ж протягнули і пожежні рукави на випадок загорянь. Так що, переміщаючись по палубі, потрібно уважно дивитися під ноги. Екіпаж фрегата з 205 осіб живе тут і зараз: моряки несуть вахту і допомагають робочим.

"Особовий склад робить легкий ремонт житлових приміщень. Так що ми зібрали нові меблі", – розповів Корецький. Плановий ремонт фрегата закінчиться в червні, а до кінця року військові планують закупити нове обладнання, щоб модернізувати корабель, відзначили в прес-службі ВМС України.