Як з Іллічівська відправляли перший потяг в обхід Росії

15 січня 2016, 15:50
Послідує він поромною переправою через Чорне море до Грузії, потім до Азербайджану, а через Каспійське море – в Казахстан, а далі залізницею до Китаю

<p>Відправлено перший контейнерний поїзд за новим &laquo;Шовковим шляхом&raquo;. Фото: Д.Сідоровська</p>

Реклама

З Іллічівська (Одеська область) вирушив перший контейнерний поїзд за новим "Шовковому шляху" в Китай в обхід РФ.

В урочистому відкритті нового транспортного потоку взяли участь: віце-прем'єр-міністр Геннадій Зубко, міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський, міністр економіки Айварас Абромавічус, голова Одеської облдержадміністрації Міхеїл Саакашвілі і представники дипломатичних відомств Китаю, Азербайджану та Грузії.

У тестовому режимі відправлено поїзд з 20 контейнерів і 10 вагонів. Послідує він поромною переправою через Чорне море до Грузії, потім до Азербайджану, а через Каспійське море – в Казахстан, а далі залізницею до Китаю. Практично порожній контейнерний поїзд повинен подолати весь шлях, а це 5 471 км, за 11 днів. Якщо тест пройде вдало, вже з лютого Україна зможе почати надсилати й отримувати товари.

Реклама

Як зазначив Зубко, на сьогоднішній день Китай займає перше місце за кількістю експортованого з України товару – 24 млн тонн.

"Минулого року був поставлений рекорд з експорту в Китай, і експорт в цю країну вийшов на перше місце серед всіх інших країн", – заявив віце-прем'єр-міністр.

Учасники урочистого відкриття неодноразово підкреслювали що "Шовковий шлях" створений для того, щоб обійти російську блокаду транзиту своїх товарів.

Реклама

"Після відходу російського транзиту постало питання про нормалізацію постачань з Азії. Ми розраховуємо на збільшення імпорту з цього повідомлення. Нас хвилюють, насамперед, поставки світлих нафтопродуктів і скрапленого газу", – зазначив Зубко.

У свою чергу міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський зазначив, що новий шлях повинен стати конкурентним у порівнянні з традиційним сухопутним маршрутом. "Але наскільки він буде вигідний виробникам, можна буде зрозуміти тільки через час", – заявив він.

Головне завдання нового транспортного коридору – забезпечити вихід українських товарів на азіатські ринки і навпаки, а також зробити українські порти точками перевалки вантажів, що йдуть з Китаю в країни ЄС.