На Донбасі потрібно терміново відновити інфраструктуру, щоб вивезти "замкнене" вугілля – гендиректор ДТЕК

24 вересня 2014, 20:40
Компанія перенаправила весь антрацит на внутрішній ринок України

ДТЕК ШУ Ровеньківське. Фото dtek.com

В Україні склалася складна ситуація через брак антрацитового вугілля марки "А" і "Т". "Зупинилося багато вугільних підприємств у Луганській та Донецькій областях через військові дії, тому в Україні замість традиційного профіциту вугілля утворився дефіцит", – заявив генеральний директор ДТЕК Максим Тимченко в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Він зазначив, що в енергетиці використовуються дві основні марки вугілля: газова група й антрацитна. "Сьогодні у нас дефіцит антрацитового вугілля марки" А "і" Т ", тому що їх основні обсяги видобуваються в Східному Донбасі. Що стосується вугілля марки" Г "- у нас добре працює "ДТЕК Павлоградвугілля", де цього року буде видобуто понад 19 млн тонн, і "ДТЕК Добропіллявугілля". Ці два підприємства перебувають на території, яка не охоплена воєнними діями, тому видобуток вугілля стабільний", – сказав гендиректор ДТЕК.

Реклама

Максим Тимченко нагадав, що в Україні є також Львівсько-Волинський басейн, де добувається близько 800-900 тис. тонн вугілля на рік державними шахтами. "Таким чином, ринок вугілля газової групи залишається профіцитним – його достатньо і для безперебійної роботи теплових станцій, і для поставок за зовнішніми контрактами", – сказав гендиректор ДТЕК.

Щоб забезпечити теплові електростанції України вугіллям марки "А" і "Т", ДТЕК припинив його експорт. "Щодо антрацитових марок ситуація дефіцитна, тому компанія згорнула експорт і перенаправила весь антрацит на внутрішній ринок", – заявив Тимченко.

За його словами, з серпня вугілля з шахтоуправління Обухівське (в Ростовській області РФ) транспортується на "ДТЕК Луганську ТЕС". "Доставка вугілля на станцію з інших джерел перервана через вибух залізничного моста. Сьогодні станція працює двома блоками, бо тепер проблема не стільки в наявності вугілля, скільки у видачі потужності через зруйновані ЛЕП. Це проблема й інших станцій, які працюють у регіоні", – заявив Тимченко.

Реклама

Зараз в Україні гостро стоїть питання доставки вугілля з Донбасу. "Нам необхідно терміново відновити зруйновані залізничні колії та інфраструктуру, щоб вивезти вугілля, "замкнене "на Донбасі – а це понад 1 млн тонн", – сказав Максим Тимченко.

За його словами, "ДТЕК Ровенькиантрацит" і "ДТЕК Свердловантрацит" вимушено працюють на склад, тому що немає можливості доставити вугілля на теплові станції. "Видобуток вугілля на наших підприємствах триває, хоч і не на 100%. Якщо не відновити інфраструктуру, то вугілля доведеться імпортувати", – заявив Тимченко.

Однак імпорт необхідних обсягів вугілля залежить від перевалочної потужності українських портів. "Антрацит можна поставляти з двох напрямків: по залізниці з Росії і через морські порти з інших країн. При цьому українські порти зможуть прийняти тільки 400 тис. тонн, а потреба – мільйон тонн", – говорить Максим Тимченко.

Реклама

Крім того, при закупівлі вугілля за кордоном піднімається питання про його передоплату, що вимагає від компаній додаткових коштів. "Всі бачать ситуацію в Україні й на інших умовах працювати не хочуть. А це збільшення оборотного капіталу. Минулого тижня ми зробили передоплату близько 500 млн грн за постачання вугілля в Україну. В разі необхідності, ми плануємо за місяць від 500 до 600 тис. тонн завозити тільки залізницею. Це означає, що у нас з'являється дефіцит обігових коштів для фінансування імпорту, і тут виникає питання щодо тарифу для теплової генерації, який повинен змінюватися", – заявив гендиректор ДТЕК.

На його думку, в такій складній ситуації необхідно налагодити діалог і прийняти рішення, що враховують вартість імпортного вугілля. "Інакше його ніхто не привезе, і ми в тому числі. Підходить осінньо-зимовий період, і стосовно деяких рішень потрібно домовлятися міністерству і НКРЕКУ. Комісія обіцяє прийняти рішення найближчим часом, але я не знаю, наскільки обіцянки втіляться в життя. У кожному разі ДТЕК відкритий до діалогу: ми розповідаємо і показуємо, що робимо. Зараз всі знаходяться в одному човні. Не йдеться про одну компанію, мова йде про те, щоб в Україні був достатній обсяг електроенергії, щоб пережити зиму", – заявив Максим Тимченко.