Одесити подорожують і відкривають представництва міста на всіх материках земної кулі

8 березня 2015, 06:15
30 представництв курортної столиці України вже є в Таїланді, Африці, США, Індії і навіть на круїзному лайнері

Реклама

Амбассадор. Перша зустріч послів Одеси. Поки їх 100, але з кожним днем представників стає все більше. Фото: facebook.com

Сертифікат. Одеське посольство вже є в США. Фото: facebook.com

І на суші і на морі. Представництва можна відкривати на судах. Фото: facebook.com

Реклама

Посол бренду. Несуть місію в ресторани, квартири друзів і школи. Фото: facebook.com

Люблять Одесу в древніх містах. Фото: facebook.com

Разом з одеськими чиновниками. Фото: facebook.com

Реклама

Іноді таблички роблять самі. Фото: facebook.com

Іван Ліптуга – в Антверпені. Фото: facebook.com

З думками про Одесу в Палермо. Фото: facebook.com

В Одесі заснували унікальний клуб Амбассадор – послів бренду міста. Ми вже писали про те, що першу вірчу грамоту Амбассадора вручили письменнику Михайлу Жванецькому. Тепер вирішили дізнатися, як вступити в клуб і що дасть "послу бренду" таке членство.

Виявилося, стати Амбассадор Одеси і відкрити посольство міста може будь-який одесит, який відправився в подорож. А автор ідеї клубу, Іван Ліптуга, розповів, що 30 представництв курортної столиці України вже є в Таїланді, Африці, США, Індії і навіть на круїзному судні і на яхті. Перше ж посольство Одеси відкрили в Мадриді, у Всесвітній туристичній організації.

Як все починалося. Від великої любові до рідного міста пару років тому у нашого співрозмовника народилася ідея взяти з собою в подорож табличку з написом: "Тут добре, але я люблю Одесу". З нею Ліптуга сфотографувався в Парижі на фоні Ейфелевої вежі. "Одесити-мандрівники побачили цю фотографію і почали питати про такі табличках, брати їх з собою в дорогу. Так з'явилося якесь співтовариство одеситів, які в подорожах просувають і популяризують наше місто за допомогою вже відомих пам'яток", – розповідає Іван.

За його словами, щоб стати послом міста, досить звернутися в клуб Амбасадор, зареєструватися на сайті або підійти до стійки в аеропорту і розповісти про своє бажання приєднатися до проекту. "Ми покладаємо на кожного дипломатичну місію – людина стає членом клубу і отримує спеціальні атрибути: картку, значок, бланки та сертифікати з логотипом міста. Є різні рівні: посол доброї волі, яким може стати будь-який бажаючий, почесний посол – людина, яка відкрила десять представництв Одеси і надзвичайний посол – людина, яка прославив Одесу і сам є її брендом, наприклад, Михайло Михайлович Жванецький", – пояснює Ліптуга.

За словами автора ідеї, це перший випадок у світі, коли роль реклами міст беруть на себе жителі, а не держава і міськадміністрації. "А одеситів не треба вмовляти – вони з молоком матері вбирають любов до міста і здоровий одеський патріотизм. Люди з радістю беруть громіздкі таблички, фотографуються з ними", – говорить співрозмовник і додає, що цей рух допомагає просувати бренд Одеси та залучати туристів до міста.

Варто відзначити, що на сьогодні – це не єдина організація, яка прагне популяризувати місто. Наприклад, є ще Всесвітній клуб одеситів, Асоціація туризму Одеси, яка була створена в 2012 році разом зі створенням бренду міста – червоного якоря у формі серця. "Головне завдання асоціації – залучати туристів, а мета клубу – об'єднувати одеситів з усього світу", – продовжує співрозмовник.

Цікаво, що паралельно з появою клубу Амбассадор Одесу відвідали естонці з проектом "Народна дипломатія", щоб познайомити одеситів з Таллінном. "Це дипломатія, яка утворюється між людьми – саме вони несуть свої культурні цінності і таким чином виконують роль послів. Насправді кожен громадянин свого міста мимоволі стає послом, як тільки він кудись виїжджає", – упевнений творець одеських Амбассадорів.