Подробиці скандалу в Іллічівському порту: кораблі продовжують відвідувати Крим

25 вересня 2015, 07:15
Українських моряків звинуватили в порушенні кордонів та перевіряли місяць

Фото: marinetraffic.com

Більше місяця в Іллічівському морському порту під Одесою знаходяться два судна, затримані за підозрою в порушенні порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію Криму. "Сегодня" дізналася подробиці скандальної справи.

Цього літа Генеральна прокуратура України затримала для перевірки два судна — Amur-2520 і Amur-2521. Обидва судна в червні зайшли в порт Іллічівська зі Стамбула під прапорами Камбоджі та Белізу. При цьому належать судна українській компанії Md Shіppіng з головним офісом в Одесі.

Реклама

"Співробітники прокуратури тридцять днів перевіряли, чи заходили судна в Крим. Весь цей час вони перебували в порту. Зараз обидва судна перебувають на ремонті в Іллічівському судноремонтному заводі", — розповів "Сегодня" агент затриманих суховантажів Віктор Бібер. За його словами, весь цей час на борту суден перебували українські екіпажі. "Оскільки частина моряків родом з Одеси, багато відлучалися додому, але потім знову поверталися", — поділився він.

Як розповіли нам члени екіпажу, через поганий стан суден перебувати на них регулярно було нестерпно.

У свою чергу суперінтендант суден компанії Md Shipping Володимир Братчук і зовсім назвав такий інцидент некомпетентністю прокурорів. "Ці судна потрапили в шторм і, щоб сховатися від негоди, були змушені зайти в кримську бухту", — розповів Братчук і додав, що, згідно з правилами безпеки, капітан мав повне право так вчинити.

Реклама

"ВИВОЗИТИ НІЧОГО". У Держприкордонслужбі нам повідомили, що випадків порушення порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію на сьогодні дуже багато. "Це і великі судна, і невеликі яхти і човни. Наші співробітники можуть тільки складати протоколи, а затримувати — максимум на три дні. Іншими перевірками займаються компетентні співробітники СБУ і прокуратура", — розповіли прикордонники і додали, що в більшості випадків мова йде не про контрабанду продукції, а про потребу покинути Крим.

"Вивозити звідти нічого. Тому рівень контрабанди впав", — зізнається один із співробітників ГСПУ. А в прокуратурі кажуть, що вже закрили справу і відпустили моряків.

"ЗАТРИМАТИ ПОРУШНИКІВ СКЛАДНО"

Реклама

Згідно з інформацією проекту "Майдан закордонних справ", за час окупації Криму було зафіксовано 104 випадки порушення резолюції Генеральної асамблеї ООН від 27 березня і Закону "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України". Серед порушників — судна з Болгарії, Румунії, Лівану, Латвії, Німеччини, Сирії, Росії, Домінікани, Італії, Монако, Панами, Єгипту, Сінгапуру, Греції та України.

Останній раз Крим відвідувало болгарське судно в серпні цього року. У разі порушення судновласнику, оператору, капітану й екіпажу цього судна загрожує тюремне ув'язнення до трьох років, штрафи і конфіскація майна. При цьому на сьогодні немає випадків з подібним результатом.

За інформацією волонтерів проекту, кораблі продовжують відвідувати порти Криму, порушуючи всі закони, а затримати їх складно: "Деякі кораблі країн-сусідів України або країн-членів НАТО поміняли свої прапори на прапори далеких острівних країн. Багато ховаються, вимикають прилади ідентифікації, коли наближаються до півострова".