"Прозорий офіс" у Харкові: адмінпослуги з диванами і нянею

1 червня 2017, 06:29
Через місяць після відкриття "Сегодня" проінспектувала роботу адмінцентрів

В роботі. Оператори обслуговують по 1000 осіб на день, але в майбутньому це число може зрости ще на 500. Фото: М. Іванов

Уже місяць у Харкові працюють "прозорі офіси", в яких городяни оформляють субсидії, подають документи на отримання закордонного паспорта, вирішують питання реєстрації та отримують масу інших послуг. Нові установи в Київському і Шевченківському районах покликані змінити уявлення про отримання адмінпослуг. Жодних довгих черг і незадоволених службовців, максимальний комфорт і швидкість оформлення – такі завдання ставили перед "Прозорими офісами". Чи вдається їм стримувати обіцянки, дізнавалася "Сегодня".

Ми вирушили до Шевченківської райадміністрації, на базі якої розташований один з офісів. Всередині будівлі – м'які дивани, покажчики напрямків і привітні дівчата на ресепшені. За нашими підрахунками, кожна з них дає підказки 40-50 відвідувачам на годину. І ближче до закінчення робочого дня вони всі ще зустрічають городян посмішкою. Не дивно, адже всі співробітники тривалий час проходили спеціальне навчання, в тому числі і психологічне.

Реклама

Перше, що потрібно зробити відвідувачеві в "офісі", – зайняти чергу, отримавши талончик в спеціальному терміналі. Далі можна присісти і відпочити, не боячись пропустити свою чергу, оскільки на численних екранах можна відстежувати її просування. Та й система нагадає вам, що пора заходити, за допомогою гучномовця.

Прийти за послугою до центру з маленькою дитиною – теж не проблема. На першому поверсі є дитяча кімната, де з дітьми проведе час педагог з 30-річним стажем. "Дітям подобається. До нас вже приходять батьки і намагаються "вручити" малюка просто так, навіть ті, хто не приходить за послугами. У нас тут – і настільні ігри, і фізкультурні зарядки, і спілкування", – розповідає Валентина Єфремова.

Реклама

Дитяче дозвілля. Організовує досвідчений педагог. Фото: М. Іванов

Голова адміністрації Шевченківського району Володимир Котковський підраховує: за перший місяць роботи до офісу щодня зверталися від 1000 до 1200 осіб. Але це, впевнений чиновник, не межа, адже попереду запуск безвізового режиму, і наплив бажаючих отримати біометричний паспорт зросте. Тому вже найближчими місяцями там очікують до 1500 осіб на день.

Щодня в центрі приймають близько 1200 відвідувачів


Деякі городяни, особливо ті, хто потрапляє до "Прозорого офісу" вперше, виходять з нього з неприхованим задоволенням. "Сьогоднішній похід перевернув моє уявлення про адмінпослуги, особливо після того, як мені вчора сестра розповіла про ті незручності, які вона пережила в Вовчанську, – розповідає майбутня мама Олена Яценко, яка оформляла в центрі допологову допомогу. – Хвилин сім я чекала в черзі і ще п'ять зайняла сама процедура".

Реклама

Вторять дівчині і студенти ХНУРЕ Денис Пирогов і Тетяна Дрібноход, які оформляли субсидію на оплату проживання в гуртожитку. За словами хлопця, на все у нього пішло хвилин 17, які він із задоволенням провів сидячи на дивані. "Я робила те ж саме в управлінні праці та соцзахисту на Ботанічному саду і витратила дві години", – говорить Тетяна.

Щоправда, з чергами щастить не всім і не завжди. Харків'янин В'ячеслав Козлов (прізвище змінене на прохання спікера) прийшов оформляти біометричний паспорт і витратив майже цілий робочий день. "Начебто все красиво і персонал хороший, але безглуздість в організації залишилася. Я прийшов сюди до о 8:00, вже було багато людей. У підсумку я вистояв дві черги за талончик, а потім на здачу документів і всі питання вирішив лише до 15:00", – говорить В'ячеслав.