Розриви, тріщини і сталеві обручі: до чого можуть призвести зміщення Керченського моста

21 листопада 2018, 11:45
За даними експерта, якщо конструкція просідатиме нерівномірно, це може призвести до трагедії

Керченський міст. Фото: facebook.com/Krymsky.bridge

Навіть незначні зміщення Керченського моста можуть призвести до руйнування споруди. Про це в коментарі сайту "Сегодня" розповів директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко.  

За його словами, з одного боку, просідання на 5-9 сантиметрів – незначні зрушення, але з іншого – навіть вони можуть призвести до трагедії.

Реклама

"Будь-яка важка споруда з часом просідає. Відомо, що Керченський міст знаходиться в зоні тектонічної активності, тому зрозуміло, що можуть бути просідання – вниз, вгору. З одного боку, 5-9 сантиметрів на великих довжинах не так суттєво, але ніхто не дасть гарантії, що не з'являться локальні дуже сильні зниження або підвищення, які можуть викликати розрив конструкції. Я сподіваюся, що інженери передбачили режим моніторингу, адже якщо загинуть люди, це буде трагедія", – говорить Сергієнко.

Як розповідає експерт, якщо Керченський міст просідатиме рівномірно, спорудження витримає такі зміни, а ось нерівномірні рухи – призведуть до появи тріщин, які також спричинять руйнування.

"Коли усадка йде рівномірно, то це нічого страшного, але якщо ж нерівномірно – зі спорудження можуть піти тріщини. Такі процеси можна спостерігати на початку вулиці Гончара в Києві. Там стоїть велика чорна "сталінка". І можна побачити, як сталевими обручами намагаються врятувати цей будинок, тому що його частина просіла і дала тріщини. На мосту може мати місце така ж ситуація, коли локальне просідання, навіть на 9 сантиметрів може викликати руйнування, тріщини", – продовжує він.

Нагадаємо, сайт "Сегодня" писав про те, що незаконно збудований Росією Керченський міст зміщується.Так, за результатами космічної зйомки, в районі штучного насипу з боку Кримського півострова відзначаються об'єкти з вертикальними зміщеннями зі швидкістю від 89 міліметрів (просідання) до 52 міліметрів на рік (підняття). 

Крім того, на початку жовтня стало відомо про надзвичайну подію на Керченському мосту – в море впав залізничний проліт. Інцидент стався на морській ділянці будівництва між Тузлинською косою і однойменним островом в процесі опускання прольоту на опори. В інформаційному центрі Керченського моста припустили, що це сталося в результаті технічної несправності однієї з домкратних систем. Пізніше ми публікували відео фрагмента Керченського моста, що впав у море.

Реклама

У коментарі сайту "Сьогодні" заслужений архітектор України, експерт з містобудівним питань Андрій Миргородський називав основні причини постійних проблем об'єкта. Мостова конструкція схильна до серйозних ризиків через поспішність при будівництві та небезпечну зону, вважає він.