Ремонт доріг в Харківській області: мільярди і торт в ямі

23 лютого 2018, 07:24
Поки місцеві чиновники займаються розподілом фінансів, активні водії намагаються привернути їхню увагу до проблемних ділянок

Експеримент. Коробка з тортом висотою 9 см і діаметром 20 см легко ховається в глибокій ямі. Фото: П. Стольник

З приходом весни в Харківській області дорожники, водії і чиновники готуються до майбутнього ремонту доріг. Перші чекають тепла, другі активно діляться в соціальних мережах фотографіями ям і вибоїн на місцевих магістралях, а треті складають списки на ремонт і обіцяють "закатати" в асфальт сотні мільйонів гривень.

ГРОШЕЙ БІЛЬШЕ. В кінці 2017-го, як і в інших регіонах країни, на Харківщині створили Дорожній фонд, куди з держбюджету передали 656,2 млн грн, які будуть витрачати на дороги місцевого значення та комунальні траси.

Реклама

"Дорожній фонд, створений з метою поліпшення якості саме місцевих доріг, дає дуже великі можливості. Держава віддає фінансування на місця, щоб громади самостійно визначали, які об'єкти необхідно відновлювати в першу чергу", – зазначила губернатор Харківської області Юлія Світлична.

Ділити гроші будуть пропорційно між районами, в пріоритеті – найбільш зруйновані ділянки, по яких їздять шкільні автобуси. За словами віце-губернатора Євгена Шахненко, дорожники будуть намагатися уникати ямкового ремонту. Поки ж в планах – капітально відремонтувати 112 км місцевих доріг, замінивши покриття.

Зі списком магістралей остаточно повинні визначитися 1 березня під час сесії облради. Поки ж в Службі автомобільних доріг регіону підтверджують ремонт на 2018 рік на автотрасах Київ – Харків – Довжанський, Харків – Богодухів – Охтирка, Чугуїв – Мілове. "Почнемо ремонтні роботи відразу з приходом весни", – повідомив перший заступник САД області Сергій Пляка.

У районах же кажуть, ремонтувати є що.

Реклама

"Я прекрасно розумію керівників області, які в першу чергу виділяють гроші на більш важливі з їх точки зору магістралі, які, наприклад, з'єднують райони або навіть області. Але для нас в пріоритеті залишаються ті дороги, якими їздять наші діти в школу, по яким возять наших хворих. В цьому році нам планують виділити 12 млн грн на ремонт магістралі місцевого значення Великий Бурлук – Обухівка – Дворічна. Цих грошей недостатньо. Перед нами стоїть вибір: зробити півтора кілометра капітального ремонту або поточний на всій ділянці", – ділиться глава Великобурлуцької РДА Віктор Слиш. Як каже керівник, з дорогами комунального значення та ж ситуація. "Отримали 2,8 мільйона гривень на весь район. Вистачить на те, щоб купити по п'ять причепів щебеню для кожної сільської ради", – уточнює Слиш.

МІРЯЛИ ТОРТОМ. Поки ж місцеві чиновники займаються розподілом фінансів, активні водії намагаються привернути їхню увагу до проблемних ділянок. Оригінально підійшла до цього завдання ініціативна група в Змієві, де водії вимірювали ями Півкілограмові "Київським тортом" і кравецький метром на автодорозі Харків – Зміїв, яка проходить через Васищево і Безлюдівку.

"Ми вибрали орієнтир, який відомий кожному українцю. "Київський торт" (діаметр – 20 см, висота – 9 см) наочно демонструє масштаби вибоїн. Ми вивчили тільки 10 км траси – від пішохідного переходу в центрі Безлюдівки до зебри в Темнівка. Спочатку фотографували все підряд, але ближче до самого пекла, Темнівка, стали знімати тільки самі "зіркові" ями. В результаті зробили більше 200 знімків", – розповів "Сегодня" автор експерименту Павло Стольник.

Ця автомагістраль, кажуть представники ініціативної групи, дуже важлива – по ній зміївчани і жителі передмістя добираються на роботу і замість 40 хвилин витрачають півтори години. Але якісного ремонту там давно не було, а засипані щебенем ями дуже швидко вибиваються під колесами авто.

"Люди, які відреагували на мої знімки з тортом, писали в мережі, що знають кожну з цих ям, а через одну з них взагалі можна розгледіти Австралію", – говорить Павло. Тим часом в ОДА повідомляють, що в 2018-му дорожники капітально відремонтують 5,6 км траси Р-78 і проведуть ямковий ремонт.

ЧЕКАЮТЬ БЛИЗЬКО 2,8 МЛРД ГРН

Реклама

Крім грошей з Дорожнього фонду на ремонт планують витрачати субвенції, кошти місцевих бюджетів і "митного експерименту". За підрахунками чиновників в 2018 році на дороги піде близько 2,8 млрд грн.

"Це, зокрема, субвенції з держбюджету на розвиток територіальних громад. Керівники громад намагаються направляти їх на дороги. Наприклад, Роганська ОТГ направила на ремонт всі 5 млн субвенції", – розповів віце-губернатор Євген Шахненко.

Нагадаємо, раніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман підбив "дорожні" підсумки 2017 року.

Також ми писали, що Державне агентство автомобільних доріг України ( "Укравтодор") в рамках програми розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки планує з'єднати всі регіональні центри країни якісними дорогами.