Школи Харкова переобладнують для інклюзивної освіти, батьки від ідеї не в захваті

3 березня 2017, 16:47
Учням на візках встановили ліфт в їдальню і найняли таксі

Нарівні зі здоровими. У 124-й школі діти з особливими потребами не гірше інших освоюють навчальний матеріал. Фото: school124.edu.kh.ua

У Харкові планують розвивати інклюзивну освіту. Зовсім скоро в кожному районі міста з'являться спеціально обладнані школи, де зможуть навчатися діти з особливими потребами в одних класах зі здоровими однолітками.

Як пояснили в міськдепартаменті освіти, пов'язана така позиція з набранням чинності постанови Кабміну про поступовий перехід навчання дітей з особливими потребами зі шкіл-інтернатів до загальноосвітніх шкіл. Вже з 1 вересня навчально-виховний процес в них повинен бути адаптований для таких дітей, щоб вони могли без проблем вливатися в новий колектив.

Реклама

"У планах міста – визначити опорні школи в кожному районі міста і створити в них класи інклюзивної освіти. Для цього будуть готувати профільних педагогів, логопедів, дефектологів і психологів. У Харкові є вже дитячі сади з такими фахівцями", – розповіла директор міськдепартаменту освіти Ольга Деменко.

Доступність. В їдальні змонтували підйомник. Фото: city.kharkov.ua

Реклама

Поки ж в місті працює лише один навчальний заклад, пристосований під потреби дітей-інвалідів. У школі №124 на Салтівці є два пандуса, спеціальний ліфт, підйомник в їдальні і окремі санвузли. Крім того, при школі працюють два інватаксі для дітей, а в дев'яти інклюзивних класах науку освоюють 20 хлопців, більшість яких страждають на ДЦП. Всі вони інтелектуально розвинені не гірше здорових однокласників, і вчителі працюють з ними так само, як з іншими учнями. Деякі з них навіть претендують на золоту медаль. Єдина відмінність цих дітей в тому, що їм допомагають учителі-асистенти, перевозячи їх на візках.

В школі №124 вже навчається 20 дітей з особливими потребами

За словами директора закладу, здорові діти цілком нормально поставилися до незвичайних однокласників. "Коли сім років тому до нас заїхала перша дитина в колясці, у нас ще не було підйомника в їдальню. І кожен школяр, який опинявся поруч, хотів допомогти і перенести коляску через сходинки", – розповіла нам директор школи №124 Валентина Київська.

За її словами, завдання інклюзивної освіти – відправити дитину з особливими потребами в соціум, але важливо, щоб діагноз особливого школяра не позначався на інших дітях. "Уявіть, що хлопчик ні з того, ні з сього, встає і починає під час уроку ходити по класу. Або, наприклад, вчитель звертається до дитини з питанням, і він 5-10 хвилин намагається щось сказати. У цей час уроку, вважай, немає. З одного боку, це правильні наміри, але ми повинні ретельно все продумувати, щоб не шкодити тим, хто здоровий", – ділиться думкою директор.

Реклама

У той же час дорослі харків'яни не готові до таких нововведень. За словами голови міської батьківської ради Марини Хоши, опитування серед вчителів, батьків і школярів показало, що діти – набагато толерантніше і терпиміше багатьох батьків.

ДЕ ВЧАТЬСЯ ОСОБЛИВІ ДІТИ

У першій столиці проживає майже 2500 дітей з особливими потребами. У 184-х загальноосвітніх школах зараз навчаються 1144 дитини з інвалідністю, 31 з яких пересувається на візку. У міськдепартаменті освіти кажуть: чотири роки тому в школі №38 на вул. Харківських Дивізій, 15/1, відкрили інклюзивні класи для дітей з вадами мовлення. У мережу навчальних закладів міста також входить спеціальна вечірня школа №23 для слабочуючих і глухих дітей на вул. Чоботарській, 51 (таких установ всього п'ять на всю країну).