Фото: Facebook
У Запорізькій області експеримент на митниці дозволить направити на ремонт доріг додатково 243 мільйони гривень, повідомляє Державна фіскальна служба регіону.
Як пояснили в обласному управлінні ДФС, суть експерименту в тому, що 50% перевиконання щомісячного плану з надходжень митних платежів при оформленні товарів (мито, акцизний податок, ПДВ) йде на ремонт місцевих доріг.
"Його результати дозволяють отримати місцевим бюджетам кошти для ремонту дорожньої інфраструктури", – зазначили в податковій.
Таким чином, в поточному році за перше півріччя вже зібрано і перераховано до місцевих бюджетів майже чверть мільярда гривень. Ця сума майже зрівнялася з результатами всього 2017 року, коли було зібрано 251 млн грн.
"Завдяки митному експерименту в Запорізькій області на чотирьох об'єктах проводиться поточний середній ремонт", – повідомляють податківці.
Серед ремонтованих за кошти експерименту об'єктів – проходять по області траси Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь і Василівка – Бердянськ.
Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів в рамках проектів масштабного оновлення дорожнього господарства вводить європейську систему управління галуззю.
Йдеться про введення чітко окреслених вимог до проведення робіт, визначенні відповідальності, формуванні дорожнього бюджету і системи контролю за використанням коштів, пояснив Гройсман. Уряд також посилить контроль за ремонтом доріг. Будівельниками доведеться за свій рахунок усувати помилки, допущені при ремонті.
Як відомо, дороги в Україні зношені на 95-97%. У 2017 році "Укравтодор" відновив близько 2000 км – близько 1% від усієї протяжності трас. Такими темпами країні не вистачить і 100 років, щоб відновити все дорожнє покриття. Крім того, траси потребують щорічного ремонті. Раніше сайт "Сегодня" дізнався, як Україні побудувати якісні траси раз і назавжди.
Хто відповідає за дороги
Загальна довжина українських доріг – 430 тис. км. Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% доріг країни не відповідають нормам.
При цьому "Укравтодор" не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх має ремонтувати місцева влада. І якщо автомобіль отримає пошкодження через ями в населеному пункті – можна йти до суду і вимагати компенсацію.
Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з'єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві.
"Укравтодор" передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.
За чий рахунок ремонтують дороги
Дорожники ремонтують траси за рахунок Дорожнього фонду, а він наповнюється з акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти, імпортні машини і шини. Поки в фонд надходить половина цих податків. З 2019 року на траси направлять 75%, в 2020 році – 100% коштів. Для порівняння, в цьому році у фонді буде 33 млрд гривень, а в 2020 – 75,9 млрд грн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
60% коштів з Фонду йде на дороги державного значення, за які відповідає "Укравтодор". 35% – на траси місцевого значення. Місцева влада сама вирішує, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Ще 5% з Фонду йдуть на фінансування заходів безпеки на дорогах.