Українка створює унікальних ляльок і прикрашає їх дорогоцінним камінням

22 вересня 2016, 05:43
Більшість ляльок Наталії висотою до 40 см, а найбільша – Роксолана – більше метра

Реклама

Порцелянові ляльки харків'янки Наталії Веселівської нагадують ожилі казки, але відомих з дитинства персонажів вона наділяє оригінальними рисами. Своїх героїв майстриня одягає в вбрання з дорогих тканин і прикраси зі справжніми дорогоцінними каменями.

Наталя вже багато років займається художньою керамікою. Згадує, що одного разу по знайомству побувала в керамічній майстерні і полюбила глину. Для створення власних творів ляльківниця купила дві спеціальні печі і почала творити на дому. Коли харків'янці у спадок дістався невеликий будинок, вона обладнала майстерню. Пізніше зацікавилася авторськими ляльками, створювати їх початку без будь-якої допомоги, хоча і не володіла технікою виготовлення. У справі знадобилися навички, отримані на минулих роботах: колись Наталя шила взуття та шкіряний одяг.

Однією з перших Веселовська створила графську економку в образі миші, прототипом якої став персонаж з казки "Дюймовочка" Ханса Крістіана Андерсена. Керамічну героїню прикрашають сережки і брошка з кристалами Сваровські та срібний ключик на фартусі. З тих пір Наталія створила десятки ляльок за мотивами різних літературних творів, втілюючи в образах тварин яскраві людські типажі: кіт-П'єро, кіт – Маленький принц, щуряча леді, Капелюшник. "Я до сих пір дивлюся мультфільми, люблю казки і, напевно, все ще хочу побути дитиною", – поділилася харків'янка. Її роботи зберігаються в приватних колекціях в Україні, США, Німеччини, Австралії і Росії.

Реклама

Ляльки Наталя створює вручну. "Я не малюю ескізів і не роблю макетів. Відразу ліплю з глини, без форм. Мені здається, якщо використовувати форми або відливання, це вже будуть не авторські роботи, а тираж. Глиняні деталі кілька днів сохнуть на підносі, потім я їх підчищають, надаю фактурність. Потім офарблюю, просушують в духовці, промальовує деталі і покриваю прозорою глазур'ю. Робота з глиною завершується випалюванням в печі при температурі до 1200 градусів. Така температура лави в вулкані, що вивергається", – розповіла Наталя.
Глиняні частини ляльки вона збирає воєдино на підставці, використовуючи дріт, кінцівки і тулуб набиває синтепоном або холлофайбером. Особливу увагу Веселовська приділяє вбранням, відшиваючи костюми з оксамиту, шифону, мережива та вантажного плюшу, який знаходить на блошиних ринках.

Більшість ляльок Наталії висотою до 40 см, а найбільша – Роксолана – більше метра. Її майстриня створювала близько двох місяців. "Перш ніж зробити ляльку, я прочитала роман Павла Загребельного, порилася в бібліотеці Короленка, щоб дізнатися більше і про саму Роксолану, про Туреччину, про спосіб життя і прикрасах. Я постаралася її одягнути відповідно до моди того часу. Знайомий ювелір виготовив для неї золоті прикраси з смарагдами, а в брошки на пере є дорогоцінний камінь корунд. Хотілося зробити ляльку величною", – поділилася Наталя.