У Дніпропетровську хочуть створити веломаршрут по Набережній: люди шукають альтернативу маршруткам

24 березня 2015, 06:55
Можна заощадити 200 грн, якщо пересісти на велосипед

На роботу на двоколісному. Велосипедисти скаржаться: на дорогах водії часто підрізають. Фото: З архіву Ю. Лозовенка

Дніпропетровці шукають альтернативу дорогим маршрутним таксі. Люди пересіли на дешеві тролейбуси і трамваї, а найбільш активні вирішили добиратися на роботу на велосипедах. Економія виходить суттєва: при вартості проїзду 5 грн в один бік, користуючись велосипедом, можна заощадити до 200 грн на місяць. Ось тільки для їзди на велосипедах Дніпропетровськ мало пристосований.

Як розповіли "Сегодня" у департаменті транспорту і зв'язку міськради, законодавча база з регулювання велоруху не відповідає сьогоднішнім реаліям, і щоб у місті з'явилися велодоріжки, потрібна відповідна програма. "З цією програмою повинні ознайомитися депутати міськради і всі департаменти, – сказав заступник директора департаменту транспорту і зв'язку міськради Володимир Сусленко. – Далі програма затверджується профільною комісією і виноситься на голосування".

Реклама

У департаменті сказали, що до прийняття рішення міські служби зможуть провести роботи по мінімуму: нанесуть розмітку на основних транспортних маршрутах.

Планується, що перший веломаршрут з'явиться на Набережній від ж/м Парус до Південного мосту. "У будівельних нормах є пункт, в якому говориться: якщо по вулиці за годину проїжджає 50 велосипедистів, то на такій дорозі потрібно будувати велодоріжку. У нашому місті по Набережній за годину проїжджає приблизно в 3-4 рази більше велосипедистів, але доріжок досі немає, – розповів "Сегодня" автор проекту програми розвитку велоінфраструктури Юрій Лозовенко. – На перші 80 км веломаршрутів, а це десять окремих маршрутів, які об'єднують віддалені житлові масиви з центром, потрібно витратити 30-35 млн грн. У цю суму входить нанесення розмітки, встановлення дорожніх знаків, пониження бордюрів, влаштування острівців безпеки і ремонт покриття там, де це необхідно".

Лозовенко займається проектом з 2012 року, але каже: за два роки існування робочої групи засідання пройшли тільки тричі, і без особливого результату. "Зараз проект першого веломаршруту по Набережній доручили проекторському інституту "Дніпрокомундорпроект", – говорить Лозовенко. – У соцмережах провели опитування серед городян, на якому були обрані основні напрямки: проспект Правди, студентський проспект Гагаріна, проспект Карла Маркса і Набережна. Плануємо, що на найближчій сесії програма буде прийнята".

Реклама

За словами активіста, до 2030 року в Дніпропетровську має з'явитися до 500 км виділених маршрутів для велосипедистів. "Фінансування буде йти як за рахунок держбюджету, так і на гранти міжнародних організацій, – говорить Лозовенко. – У Львові на німецький грант у 600 тисяч євро побудували 15 км велодоріжок з нуля".

На думку городян, обладнані доріжки для велосипедистів можуть вирішити питання безпеки на дорогах. "Як тільки стає тепло, на роботу їжджу на велосипеді – з житлового масиву Перемога в центр, на вулицю Комсомольську, – розповідає співробітник телефонної компанії Володимир Іщук. – По часу виходить ті півгодини, що і на маршрутці. Але по пішохідній доріжці їхати неможливо через ями і розбитий асфальт, а по дорозі небезпечно".

ДОРОГИЙ ВЕЛИКИЙ

Реклама

Спортивний велосипед у магазинах коштує від 3000 до 55 000 грн. На центральному ринку можна придбати двоколісний дешевше, але потрібно бути готовим постійно його ремонтувати. "Через курс долара ціни на них зросли приблизно вдвічі", – каже продавець Олег.