У Дніпропетровську всі держпослуги переходять в електронний режим

9 липня 2015, 06:50
"Сегодня" дізналася, у чому буде зручність для дніпропетровців і які сервіси вже доступні городянам

Без черг. За прикладом Грузії, необхідності відвідувати держустанови у городян буде все менше. Фото: niklife.com.ua

Дніпропетровські чиновники вирішили йти в ногу з часом: в обласній адміністрації заявляють про впровадження в регіоні електронної системи державних послуг. "Сегодня" дізналася, у чому буде зручність для дніпропетровців і які сервіси вже доступні городянам.

"В умовах, коли влада повинна бути орієнтована виключно на громадян, а її адміністративні послуги максимально наближені до людей, нашим ключовим пріоритетом є переведення в електронну форму найбільш затребуваних у населення послуг", – кажуть в обладміністрації. І повідомляють, що в області вже працюють 35 центрів з надання адмінпослуг, 229 суб'єктів, ці самі послуги надають, і 89 адміністраторів.

Реклама

Проект під назвою "Регіональний віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області", "живе" в мережі за адресою e-services.dp.gov.ua, функціонує вже повним ходом. Він пропонує жителям регіону скористатися такими послугами, як запит про отримання довідки або витягу з Єдиного держреєстру, реєстрація юридичної або фізичної особи, яка хоче стати підприємцем. І зовсім "свіжої" послугою – подачею декларації для реєстрації в санепідемслужбі.

"Система надання державних послуг онлайн повинна істотно полегшити життя дніпропетровцям, в першу чергу бізнесменам, адже тепер у них не буде необхідності по декілька разів приїжджати в потрібне їм установа і стояти в чергах, – розповідає начальник управління IT та електронного управління обладміністрації Тетяна Шаповалова. – Тепер їм треба буде тільки один раз з'явитися за місцем видачі даного їх документа, щоб його забрати".

А в найближчому майбутньому, за словами чиновника, можна буде і зовсім обійтися без візиту в держструктури – вже в липні має розпочатися тестування нової опції, яка дозволить не тільки подавати запити онлайн, але і отримувати запитані документи в електронному вигляді на свій е-mail. Виняток становитимуть лише ті папери, які замовнику необхідні з мокрою печаткою.

Реклама

"Ми чудово розуміємо, що електронізація адмінпослуг – це європейська практика,"гаряча тема "сьогоднішнього дня. Завдяки впровадженню цієї системи людина отримує можливість, незалежно від місцезнаходження, оперативно вирішувати питання з потрібними йому документами, заощаджуючи час і фінанси", – розповідають в обладміністрації.

Планується і розширення списку самих пропонованих можливостей. Так, найближчим часом обласної онлайн-сервіс повинен поповнитися набором послуг, що надаються Агенством земельних ресурсів України. Зрештою, кажуть чиновники, повинен з'явитися онлайн-доступ абсолютно до всіх послуг, за якими населенню треба звертатися в державні органи. Правда, для цього потрібно адаптувати під нові "віртуальні" реалії вітчизняне законодавство. Втім, за словами Тетяни Шаповалової, нова законодавча база вже підготовлена і можна розраховувати на те, що всі правові моменти будуть узгоджені ще до кінця року.

І ПО-СТАРОМУ. Що стосується тих, хто не дружить з комп'ютерами, вони, за запевненням чиновників, можуть не турбуватися. В осяжному майбутньому електронна система послуг повністю не замінить звичну "паперову", а лише стане її повноцінною альтернативою. "Якщо є бажання заповнити декларацію на папері особисто, будь ласка, приходьте в центр адмінпослуг. Ми просто пропонуємо більш простий і зручний підхід, який економить час", – пояснив заступник голови ОДА Олег Кужман.

Реклама

Крім розвитку власного онлайн-порталу, обласна влада активно співпрацює і з волонтерським проектом iGov.org.ua. Цей ресурс, який наразі перебуває на стадії тестування, також надає доступ до послуг держустанов, зокрема в Дніпропетровську. Тут вже можна скористатися 24-ма послугами, у тому числі отримати довідку про відсутність чи наявність судимості, зареєструвати декларацію про початок будівельних робіт та стати на облік для поліпшення житлових умов. У планах волонтерів – запуск ще ряду послуг, серед яких – отримання довідки про доходи фізособами, реєстрація автомобіля в МРЕВ, присвоєння поштової адреси об'єкту нерухомості.

"МЕНШЕ КОРУПЦІЇ". Дніпропетровці до подібних нововведень ставляться позитивно. "Начебто з усіх боків хороша справа, – міркує приватний підприємець Андрій. – Давно пора всю цю паперову тяганину в електронний вигляд переводити, як вже зробили в усьому цивілізованому світі. У розвинених країнах вже навіть вибори онлайн проходять, а у нас заради кожної папірці досі треба було кілька порогів оббити. Хіба це норма для країни, яка хоче вважатися європейською?".

Згодна з корисністю розвитку онлайн-держпослуг і дніпропетровчанка Марина, яка працює юристом. "Мало того, що це просто зручно, так ще й правильно з точки зору боротьби з корупцією, – зазначає вона. – Адже з такою системою звертаються до держорганів громадяни не будуть спілкуватися з чиновниками безпосередньо. А значить, і ризик дачі хабарів істотно знижується".