У Харкові відкрили музей Південної залізниці з 36-ю старовинними паровозами

24 липня 2014, 19:00
Музей відкрили під відкритим небом прямо на вокзалі

<p>Музей ПЗ. Фото: Є. Волкова</p>

Реклама

До Північного терміналу на вокзал " Харків- Пасажирський" підігнали 36 старовинних паровозів , які відтепер є експонатами музею під відкритим небом Південної залізниці. Побачивши унікальний транспорт здалеку , не підійти ближче, щоб доторкнутися до раритету і зробити фото на пам'ять , просто неможливо.

Ідею музею під відкритим небом площею більше тисячі " квадратів" почали втілювати в життя ще рік тому.

"Ми вирішили зробити акцент на історії залізничної техніки і більше року шукали експонати на підприємствах Південної залізниці. Зараз тут вже більше 500 макетів поїздів , інструментів для ремонту паровозів , старовинних документів , пільгових квитків пасажирів довоєнного часу і багато іншого", – розповідає директор музею Андрій Прохоров.

При вході в критий музей Південної залізниці відвідувачі бачать гігантський макет потрійного мосту , прототип якого донині існує біля станції " Новоселівка ". Поруч – десятки дореволюційних рейок , які колись служили ... дахом.

"Музей знаходиться в реконструйованій будівлі товарного складу , який побудували ще в 1950 -ті . Коли робітники укладали покрівлю , використовували старі рейки , виготовлені починаючи з 1901 року , адже до того часу вони вже не витримували вагу поїздів. Всі ці рейки зроблені на різних заводах України , а також у Польщі та Німеччині" , – пояснює Прохоров.

У цьому ж залі під склом – найстаріші експонати ПЗ : 120 -річні облігації залізничних товариств , квитки та посвідчення залізничників тих років.

Пройшовши в наступний зал , опиняєшся серед сотень мініатюрних поїздів , зроблених за радянських часів харківським моделістів Борисом Федоровим . Тут дітвора вже облюбувала чотириметровий макет залізниці з інфраструктурою європейського міста.

"Над ним автор почав трудитися близько 50 років тому. А в наш музей макет потрапив з житлової квартири в центрі Харкова : після смерті моделіста він дістався його рідним , займав цілу кімнату . Передавши його нашому музею , нащадки Федорова виконали його останню волю" , – розповідають у музеї.

У третьому залі неможливо пройти повз відтвореного кабінету з антикварними меблями одного з екс – керівників залізниці , який очолював її ще до революції. " Ці меблі зберігалася в будівлі управління Південної залізниці та унікальна тим , що пережили війну , в той час як іншы було знищено " , – пояснює директор музею.

На майданчику біля критого музею співробітники звертають увагу на паровоз " Фелікс Дзержинський " , який зробили в Луганську ще 75 років тому.

"До нас його привезли з Гребінки , де він довгий час стояв на постаменті " , – розповідає Прохоров.

До слова , багато харків'ян , побачивши відреставрованого " Фелікса " , просять хоч на хвилину пустити їх в кабіну машиніста. І хоча екскурсії всередину в музеї поки не проводять , "Сегодня" все ж таки вдалося побувати в раритетному паровозі . Незважаючи на те що всі прилади виглядають , як новенькі , за словами директора музею , паровоз все ж не на ходу .

Трохи молодше – 60 -річний танк -паровоз 9П , позаду якого прикріплений один з найстаріших вагонів на Південній залізниці.

" Це нормальний товарний вагон – НТВ , зроблений в 1922 році. НТВ призначався для перевезення вантажу , однак у той час сюди вміщувалося 8 коней і навіть до 40 пасажирів" , – розповідає Андрій Прохоров , запевняючи , що в майбутньому експозицію музею ще будуть поповнювати.

Побачити залізничний раритет можна з середи по неділю з 9:00 до 18:00.