У Харкові проходить виставка про незахищеність людини в сучасному суспільстві

29 лютого 2016, 19:47
У представлених арт-інсталяціях художники зачіпають теми війни, впливу соцмереж, капіталу та інші больові точки сьогодення

У Центрі сучасного мистецтва «Єрміловцентр» проходить виставка «Транс-люди. Стан небезпеки».Фото: Сегодня

У Центрі сучасного мистецтва "Єрміловцентр" проходить виставка "Транс-люди. Стан небезпеки", на якій представлені роботи 17 художників з України, Росії, Бельгії, Австралії і Норвегії. Як розповіла "Сегодня" директор центру Наталія Іванова, до створення міжнародного проекту приєдналися мистецтвознавці та філософи, запропонувавши його учасникам поміркувати про незахищеність людини в сучасному суспільстві. У представлених арт-інсталяціях художники зачіпають теми війни, впливу соцмереж, капіталу та інші больові точки сьогодення. Також автори розмірковують про транслюдину, яка прагне вийти за рамки звичайного існування. Виставка колажів, фотографій, відео- та аудіоінсталяцій буде працювати до 6 березня. А 5 березня харків'ян запрошують взяти участь у дискусії про сучасне мистецтво та його тенденцію.

Каміння "бандерівці" і "ополченці"

Реклама

На інсталяції представлені каміння, обгорнуті папером, а на ньому надруковані слова, які з часів Майдану часто використовуються для позначення противника у поглядах або заради провокації конфлікту: "бандерівці", "хунта", "фашистські карателі", "ополченці". "Ці слова не мають під собою жодних підстав і є клеймом", — вважає автор Лада Наконечна з Києва.

У колажах — людські жертви

Реклама

 

Колажі з малюнками тушшю одного з найбільш відомих молодих українських художників Микити Кадана — непомітні, але вражаючі. Представляючи разом жертв геноцидів, так званих чисток, погромів і таборів смерті, автор називає вибір почати війну — останнім умосяжним вибором, після якого настає зона сумного.

Колажі з віртуального життя

Реклама

У серії колажів харків'янка Юліана Голуб піднімає проблему залежності людей від інтернету і соцмереж. За словами художниці, віртуальне життя стало невід'ємною частиною реальності, а публікація селфі, лайки або коментарі — щоденним підтвердженням нашого існування. Інтернет же, крім того, що є джерелом інформації, перетворився у знаряддя пропаганди, шантажу і тиску. У "Єрміловцентрі" радять уважно розглядати роботу, звертаючи увагу на деталі.

Радянська перевірка на пильність

 

"В цілях вашої безпеки" — інсталяція киянина Петра Владимирова, створена на основі архівного документа КДБ УРСР. Автор пропонує поглянути на супровідний лист заступника голови цієї організації з переліком питань, що задаються під час лекцій про підвищення політичної пильності радянських людей. Лампа тут — символ допитів.

Дискусія про знесення пам'ятника Леніну

 

На відео москвича Дмитра Вєнкова відбувається дискусія про знесення пам'ятника Леніну у Києві. "Вона дуже добре відображає ту дискусію, яка відбувається сьогодні в суспільстві. Чи треба було зносити пам'ятник? Чи так його потрібно зносити? Цікаво, що відео зняв саме російський художник", — поділилася директор Наталія Іванова.

Українські заробітчанки: дві сторони

 

На фотографіях киянки Лади Наконечної зображені українські жінки, які емігрували в Польщу в пошуках роботи і після перебування "в тіні" домоглися легалізації. "Звичайно, приїжджаючи туди, наші співвітчизниці вже перебувають у стані небезпеки, часто працюють нелегально, в сім'ях. На знімках, з одного боку — гостинність, яку намагаються зберегти українки, а з іншого боку — поліція, яку вони кличуть на допомогу, стикаючись з негативним впливом, або яка приходить їх перевіряти. Постійні компроміси між гостинністю і бажанням убезпечити себе", — пояснила директор "Єрміловцентру" Наталія Іванова.

Досвід художника-підприємця

Інсталяція киянина Ларіона Лозового "Найми себе" — роздум про те, як знайти себе і як змінюються життєві пріоритети підприємців. Три роки тому художник сам отримав такий статус і в своїй роботі використовує фрагменти методик конструювання себе як підприємця.