Харківські велосипедисти розробили проект велотрасси з парковками і майстернями

22 вересня 2016, 05:57
У міськраді пріоритетною бачать велотрасу в Саржиному яру

Жвавий рух. За даними громадських, щогодини по проспекту Науки проїжджають до 177 велосипедистів. Фото: google.com.ua

Харківські велосипедисти розробили проект велодоріжки, яка повинна з'єднати з центром міста Олексіївський житловий масив і Павлово Поле. Активісти створили наочну ілюстрацію своєї ідеї і вирішили заручитися підтримкою місцевих жителів, влаштувавши біля пам'ятника Воїну-визволителю презентацію проекту.

Згідно з планами громадських діячів, на проспекті Науки можна побудувати або широку велодоріжку з двостороннім рухом, або ж пустити дві велосипедні траси по різних сторонах автомобільної магістралі. Полотно обладнають відбійниками, що обмежують в'їзд машин, а поруч хочуть зробити тротуар для пішоходів.

Реклама

Уздовж велодоріжки активісти пропонують облаштувати велосипедні парковки і майстерні, що дозволить освоїти нову нішу для малого бізнесу і, відповідно, поповнить міську скарбницю. Організатори проекту запевняють: що новий об'єкт виявиться вигідним і корисним з усіх боків, якщо правильно підійти до його створення, не кажучи про його необхідність, адже вже зараз по проспекту Науки щогодини проїжджає до 177 велосипедистів.

"На відміну від велодоріжки, яку нещодавно відкрили на Білгородському шосе, наш проект несе конкретну транспортну функцію. Траса на проспекті Науки дозволить зв'язати Олексіївку і Павлово Поле зі станцією метро "Університет". На цій ділянці знаходиться більшість IT-компаній Харкова та вузів, в яких працюють і навчаються дуже багато діючих і потенційних велолюбителів", – каже співорганізатор проекту Тетяна Реуцька.

Реклама

Варіанти. У проект включили два типи руху. Фото: facebook.com

Перед тим як винести проект на обговорення з чиновниками, активісти вирішили здобути підтримку місцевих жителів і провести збори. Першу таку акцію організували у вівторок біля станції метро "23 Серпня" – людям показували ілюстрацію проекту і вислуховували їхні доводи за або проти будівництва траси. "Ми отримували підтримку і від пішоходів, які не можуть спокійно ходити по тротуарах, і від автомобілістів, яким рух велосипедистів по магістралі додає незручностей, – розповідає Реуцька. – Хтось був проти, наприклад, один велосипедист говорив, що їздить зі швидкістю 30 км/год, і йому буде незручно ділити доріжку з більш повільними учасниками руху".

Після того як активісти вислухають думки харків'ян, зберуть підписи і допрацюють проект, покладуть документ на стіл міській владі. У міськраді про перспективи створення велодоріжки на проспекті Науки поки не говорять, мовляв, громадські працівники свій проект ще не показували. Разом з тим, за словами директора міськдепартаменту спортивних іміджевих проектів та маркетингу Олексія Чубарова, будувати велосипедну інфраструктуру в Харкові мають намір відповідно до концепції розвитку велоруху, яку вже допрацьовують і в наступному місяці планують прийняти на засіданні міськвиконкому. Пріоритетним же напрямком на сьогоднішній день, на думку чиновників, є кільцева траса від П'ятихаток до Олексіївки, яка, найімовірніше, буде проходити по території Саржиного яру.