У Харкові влада допомагає переселенцям по інтернету і закуповує товари онлайн за найвигіднішою ціною

18 жовтня 2015, 19:00
Виключать бюрократію за 400 000 фунтів

Переселенцям допоможуть через інтернет. Фото: ribalych.ru

У Харківській ОДА презентували перші два сервісу довгоочікуваного "Електронного уряду" – ноу-хау всеукраїнського масштабу, над яким кілька місяців трудилися британські розробники. Проект вартістю понад 400 000 фунтів стерлінгів профінансували іноземні інвестори, а результат роботи незабаром оцінять жителі області.

Система, яку поки використовують в тестовому режимі і підганяють під наші потреби, буде виконувати два завдання. Йдеться про електронний документообіг ХОДА, який допоможе держслужбовцям набагато швидше приймати рішення, уникаючи бюрократичні перешкоди. З допомогою другого сервісу влади зможе оперативно реєструвати переселенців, забезпечувати їх важливою інформацією і взаємодіяти з волонтерами. Як розповів "Сегодня" голова Міжнародного агентства регіонального розвитку GloBee, яке займається організацією проекту, Дмитро Шува, повною мірою два сервіси "Електронного уряду" запрацюють навесні 2016-го.

Реклама

"Зараз наше завдання – навчити людей роботі в цій системі. Хоча її головна перевага – якраз в простоті використання, – говорить Шува. – Сервіси будуть доступні і звичайним громадянам, які зможуть бачити, на якому етапі перебуває їхнє звернення в ХОДА і хто його розглядає". А для переселенців, які не мають доступу до комп'ютера, в місті встановлять спеціальні кіоски.

За словами Дмитра Шува, тепер британці працюють ще над двома сервісами, які дозволять вести інвентаризацію всього, що знаходиться на балансі госорганизаций, і створити національний реєстр громадян.

Незабаром харків'яни в режимі онлайн, за допомогою системи електронних закупівель, зможуть стежити і за тим, на що витрачають бюджетні гроші в міськраді. За словами першого заступника мера Ігоря Терехова, досі закупівлі проходили таким чином: міськрада публікував оголошення з потребами, громадяни подавали свої заявки з пропозиціями, а комісія визначала переможця.

Реклама

"Тепер ми публікуємо потребу в предметі або послугу в системі електронних закупівель, люди відслідковують ці публікації і там же залишають пропозиції. Система автоматично визначає найвигіднішу і вибирає переможця", – пояснив нам Терехов.

У міськраді розраховують, що сервіс не тільки виключить корупцію, але й допоможе заощадити бюджетні гроші. Зауважимо, що працювати система буде лише із закупівлями, сума яких не перевищує 200 тис. грн і для яких не потрібен тендер.