В Одесі підтримали спірний проект Траси Здоров'я: громадські працівники загрожують кинути чиновників в бак

7 листопада 2014, 08:11
Експерти вважають, що навіть мінімальна реконструкція принесе поліпшення

На дорозі, що сполучає Ланжерон і Аркадію з'явля

На засіданні одеської ради міста представили проект благоустрою Траси Здоров'я , що з'єднує Ланжерон і Аркадію . В планах муніципалітету – оновити п'ять кілометрів Траси ( із загальних шести ) , розширивши її з 4 до 5,5 метрів , облаштувати велодоріжку і доріжку для бігу , відокремити зону для технічного транспорту , а також обладнати антивандальними тренажерами спортивні майданчики і побудувати нову пішохідну зону зі лавками .

Як розповіла голова муніципального департаменту інформації Наталя Мальцева , проект благоустрою також передбачає наявність чотирьох оглядових майданчиків , з яких можна буде милуватися морем. Крім того , буде відновлена Аркадийском сходи, що ведуть до Трасі . Усі будівельні роботи влади планують провести за рахунок інвесторів , при цьому до туристичного сезону 2015 – го року Траса Здоров'я повинна бути готова . "До нас вже почали надходити пропозиції від інвесторів " , – зазначають у мерії.

НЕ ОДНОГОЛОСНО.Члени містобудівної ради , який збирається досить рідко , проект благоустрою Траси підтримали , а його рецензент , колишній головний архітектор Одеси Володимир Глазирін зазначив , що хоча і в законодавстві немає поняття " Траса Здоров'я" , але оновлення цієї паркової алеї – необхідно для міста , адже її не реконструювали з шістдесятих .

А ось громадські працівники залишилися незадоволені , адже їм дозволили тільки бути присутнім на засіданні , але не обговорювати проект. "Хто вам сказав , що це громадські слухання ? Це засідання містобудівної ради " , – підмітили в комісії. В свою чергу активісти заявили , що подадуть в суд на чиновників , а також ініціюють власні обговорення проекту благоустрою Траси і вимагатимуть, щоб у міськраді взяли до уваги зауваження простих одеситів . " Це грабіж ! Те ж саме було в Аркадії і на Ланжероні " , – парирував громадський діяч Леонід Штекель , якому не дали слово . На його думку , члени містобудівної ради просто " обкрадають місто , відбираючи у одеситів майбутнє". "Не дивуйтеся , якщо люди прийдуть і кинуть вас в сміттєвий бак ! " – додав Штекель .

ДЛЯ ТУРИСТІВ. Не дивлячись на конфлікт , через який навіть довелося перервати засідання містобудівної ради , проект Траси все- таки прийняли. Експерт з архітектури та дизайну Іван Ліптуга вважає , що навіть мінімальна реконструкція Траси Здоров'я принесе поліпшення , адже зараз там невпорядкована зелена зона , зламані дерева , кілька спортивних майданчиків , та й то тих , які залишилися з радянських часів . "Така зона явно не приваблює туристів . Якщо сьогодні Трасу Здоров'я розширять , створять майданчики з новими арт – об'єктами і малими архітектурними формами – людям буде краще і цікавіше , особливо приїжджим " , – вважає Ліптуга . І зазначає , що реконструкція повинна бути концептуальною , тобто включати не тільки зміну покриття і установку лавок , а й об'єкти інфраструктури для дітей , молоді та пенсіонерів .

Екологи зазначають , що в проекті реконструкції є проблемний момент: буде переглянута схема руху автомобілів . За планом – від ресторану "Хуторок " до пляжу Ланжерон , повз дельфінарій , а потім в бік парку Шевченка – буде організовано круговий односторонній рух. Крім того , вздовж траси з'являться парковки місткістю більш ніж на 400 автомобілів . На думку чиновників , це дозволить розвантажити вузькі дороги , позбавивши їх від пробок. А ось екологи незадоволені . "Згідно з Водним кодексом , ближче ніж в ста метрах від водойм не можна будувати автомобільні дороги . А в цивілізованих країнах – ближче ніж за триста метрів . Люди думають , що якщо вони під'їдуть на машині до пляжу – буде добре , але це не так. Побудувати лівневікі там не можна , а вся грязь буде стікати в море" , – каже активіст " Генерального протесту " Юрій Нікітін .

Одесити побоюються , що реконструкція Траси Здоров'я призведе до її поступової забудови елітними котеджами . Краєзнавець Олег Губар нас заспокоїв , мовляв , Траса практично не видозмінювалася з моменту її заснування в радянські роки і давно чекає благоустрою. " Реконструкція повинна привести до утвердження території , а не сприяти її захопленню . Траса створювалася для популяризації здорового способу життя , а свого часу по ній бігали чемпіони світу та Європи " , – згадує співрозмовник .