В Одесі злетіли ціни на проїзд, а маршрутники у гонитві за наваром сходять з ліній

15 липня 2014, 06:30
Водії маршруток їдуть по "малому кругу" – між пляжем і розв’язкою

Відпочивальники. Маршрутники по своїй лінії ходити не хочуть. Люди не знають, як добиратися по місту. Фото: А. Жуков

Городяни і туристи скаржаться на автоперевізників. Запевняють, що деякі змовилися між собою і в туристичний сезон вирішили збільшити свої бариші за рахунок відпочивальників. Маршрутні таксі, у яких кінцева зупинка в районі міських пляжів, після обіду раптом перестають ходити за своїм звичним маршрутом. До 11-ї міської клінічної лікарні водії не доїжджають, а довозять пасажирів тільки до вулиці Космонавтів, повертаючись знову на пляж.

"Сама я живу на Львівській, а мені потрібно дістатися до лікарні, вечерю, сніданок і ліки наступного дня зятю довезти. Дивлюсь, 215-а маршрутка, битком набита пасажирами, у бік пляжу проїхала: ну, думаю, зараз звільниться, розвернеться і хвилин через п'ятнадцять мене підбере", – говорить одеситка Валентина Клевцова.

Реклама

Поки жінка чекала на свій транспорт, у бік моря поїхало ще дві машини. Коли підійшла третя, водій сказав: "Сходжу з лінії, хочете – підкину до вулиці Космонавтів", за гроші, зрозуміло. Я відмовилася", – розповідає наша співрозмовниця. І додає, що водії двох наступних машин запропонували їй те ж саме. "Я поїхала на кінцеву, а там натовп народу з моря повертається і маршрутки в ряд! Всі до вулиці Космонавтів. Просто не хочуть працювати на своїй лінії, а хочуть людей на море повні салони возити", – скаржиться Валентина. До лікарні того дня жінка дісталася на таксі.

Водії маршруток запевняють, що зміна сітки руху прописана в них у договорі на обслуговування маршруту. При цьому ні в кого з собою його не виявилося, навіть копію документа всі "забули". "У нас взагалі рух припиняється о 17:00, люди хочуть їхати пізніше і щоб через все місто прямо до Слобідки. Нехай раніше виходять, якось свій день планують", – неохоче відповідає водій 215-ї маршрутки Ігор.

У тому, що шофери просто мотають "мале коло", економлячи паливо і заробляючи на відпочивальниках "ліві" гроші, – ніхто не зізнається. Тим часом водії пляжних автобусів скаржаться, що заробітку у них зовсім немає – маршрутки, які зійшли з лінії, збирають всіх пасажирів. "Напівпорожніми мотаємося, тільки солярку даремно спалюємо", – зітхає водій 142-го маршруту Микола.

Реклама

Директор Науково-виробничого центру "Економінформ" Георгій Хаскін, який займався розробкою нинішньої маршрутної сітки та обґрунтуванням тарифів на проїзд, говорить, що будь-які зміни в маршруті повинні бути узгоджені з профільним міським департаментом. "В іншому разі передбачені досить жорсткі санкції, аж до розриву відносин із перевізником. Тому компанії, що обслуговують міські маршрути, до роботи водіїв ставляться дуже трепетно", – говорить Хаскін.

Директор одеської асоціації транспортників Анатолій Вітковський не виключає, що маршрутники можуть самовільно на свій страх і ризик змінювати маршрут прямування або сходити з нього, але конкретно про "пляжну змову" він нічого не чув. Заступник начальника департаменту зв'язку та організації дорожнього руху Павло Стерлядов пообіцяв розібратися з тим, що відбувається. А в самому "Севертрансі", маршрутки якого несподівано сходять з лінії, нам пообіцяли розібратися і відповісти письмово.

Ділять місця

Реклама

"Сегодня" дізналася, що по "малому кругу" курсують не всі. "Повний круг проходять всі, – це особистий заробіток водіїв. Подібна схема – на 223-му маршруті, тільки там машини сходять з лінії і починають ходити по найбільш завантаженій – 9-й", – розповів громадський діяч Костянтин Продан.