Вкритий кригою Дністер відрізав жителів прикордонного села від заробітку

10 лютого 2017, 22:32
Найближчий пункт пропуску розташований за 75 кілометрів, у Могилів-Подільському, – рейсовий автобус ходить рідко, а брати машину – дорого

Фото: прес-служба ДСНС

Другий місяць без роботи сидять жителі прикордонного села Цекинівка Вінницької області, оскільки вони в аспекті роботи повністю залежать від Молдови і річки Дністер, що замерзла. У пошуках заробітку люди повинні щодня на човні або поромі переправлятися в сусідню державу.

На тому березі Дністра – держава Молдова, а саме – місто Сороки. Там працюють сотні жителів українського села Цекинівка, але потрапити на ту сторону люди не можуть вже більше місяця. Човнова і поромна переправи закриті, бо Дністер замерз.

Реклама

Найближчий пункт пропуску розташований за 75 кілометрів – у Могилів-Подільському. Рейсовий автобус ходить рідко, а брати машину – дорого, тому більшість жителів села взимку позбавляються заробітку. Світлана Шевчук 10 років працює в Сороках перукарем. Жінка розповіла, що коли дуже холодно, відпрошується у начальника.

"Входить у становище наш роботодавець... Мучимося, звичайно, тому що роботи тут також немає, а там є робота, так вже півтора місяця ми сидимо вдома", – розповіла Шевчук.

65-річний Леонід Венгер – також у відпустці за свій рахунок. У Сороках він працює страховим агентом. Житель Цекинівки розповів, що молдавани поважають українських фахівців і на зарплату не скупляться.

Реклама

"Я отримую за місяць 4-5 тисяч лей, дивлячись який місяць – а це десь 12 тисяч грн. Тому, звичайно, такої зарплати я тут ніде не знайду, це можна навіть не мріяти", – пояснив Венгер.

Хто з жителів Цекинівки не хоче втрачати гроші – той залишається зимувати на тому березі Дністра. Сільський голова Цекинівки Ірина Рачковська каже, що раніше було простіше – взимку українці і молдавани ходили по льоду. Однак потім прикордонники заборонили так перебиратися в інший населений пункт. Крім того, навіть влітку добробут селян безпосередньо залежить від молдовських господарів човнової і поромної переправи.

"Власник човнової переправи піднімає ціну, збільшує тарифи, як ми вважаємо, безпідставно. Пором, найчастіше, пропускає, звичайно, коли є вантаж, тому що пором – це вантажоперевезення. І він (власник – Ред.) передбачає, що туди (на пором – Ред.) повинен заїхати автомобіль, а потім вже ті, хто буде з пасажирів", – розповіла Рачковська.

Реклама

Якщо українці через замерзлу річку не можуть заробити гроші, то молдавани не можуть їх витратити. Справа в тому, що продукти та побутова техніка в Молдові – дорожче, тому скуповуватися жителі Сорок їздять в Україну. Як переправлятися взимку через Дністер, обидві держави вирішують вже десятки років, проте рішення досі немає, а місцеві жителі пропонують просто побудувати міст.