Метро Києва як бомбосховище: як закривається гермозатвор

27 вересня 2017, 17:29
Сенс існування гермозатворів – в герметизації метро від зовнішнього середовища і створення відсіків з автономним життєзабезпеченням

На сайті громадської організації "Управління цивільного захисту" з'явилося відео, як закривається гермозатвор на станції київського метро "Золоті ворота".

Нагадаємо, кілька днів тому городянам показали, як працює гермозатвор біля ескалаторів на "Золотих воротах".

Реклама

Як пояснили в управлінні цивільного захисту, на випадок НП гермозатвори (є на перегонах і багатьох станціях) закривають метро і створюють відсіки з автономним життєзабезпеченням, в яких можуть перебувати близько 360 тисяч осіб.

Сенс існування гермозатворів – в герметизації метро від зовнішнього середовища і створення відсіків з автономним життєзабезпеченням. У разі необхідності, перекриту гермозатвором ділянку може служити бомбосховище і укриттям.

У київському метро гермозатвори є на перегонах і на багатьох станціях. Вони можуть підніматися знизу, опускатися зверху або висуватися збоку. Від очей пасажирів затвори приховані металевими пластинами. Їх відкривають і закривають час від часу в неробочий час підземки, але тільки для перевірки роботи механізму.

Реклама

Як писала "Сегодня" в 2014 році, за словами начальника служби рухомого складу КП "Київський метрополітен" Сергія Ткачука, всі станції метрополітену, глибокого і мілкого закладення, є бомбосховищами, і зможуть укрити людей в разі бомбардування. Не врятують тільки 6 наземних станцій – "Дніпро", "Гідропарк", "Лівобережна", "Дарниця", "Чернігівська" і "Лісова". "Станцій глибокого закладення у нас 20 – це ті станції, де є ескалатори. Все решта – це станції мілкого закладення, їх 26. Всі вони перебувають у бойовій готовності, і в будь-який час готові прийняти людей", – розповів "Сегодня" Сергій Ткачук (станом на вересень 2017 року київському метро вже 52 станції – Ред.)

Найглибші станції київського метро побудовані в 1960 році – "Шулявська", "Вокзальна", "Політехнічний інститут", "Університет", "Хрещатик" та "Арсенальна". Рекордсменом серед них є "Арсенальна" – вона вважається найглибшою в світі, її глибина – 105,5 м.

За словами Ткачука, кожна станція може прийняти в середньому 2 тис. чоловік і навіть більше – адже розміщувати людей можна не тільки на платформах, а й в тунелях метро, адже там також є туалети, вентиляція і вода. Якщо виходи зі станції будуть заблоковані, то по тунелях (середня довжина між станціями – 2 км) можна вийти до наступної, розповідають працівники метро. А в разі надзвичайної ситуації на кожній станції буде обладнаний пункт першої медичної допомоги – його можуть розгорнути в вагоні складу (стоятимуть біля платформи) і на платформах. "Укриттям можуть стати не тільки тунелі та платформи, але навіть підземний перехід між "Хрещатиком" і "Майданом Незалежності" довжиною (300 метрів)", – пояснив Ткачук.

Реклама

Відео було знято активістами ГО "Управління цивільного захисту" за підтримки КП "Київський метрополітен".